24 Şubat 2010 Çarşamba

YE 52 # Davet Yemekleri:Fırında (Fırın poşetinde) Tavuk



Etkinliklerin bu ayki ev sahipliğini sevgili Birsen (Birsenin Mutfağı) arkadaşımız yapıyor. Hazır hafta sonu yaptığım bu harika yemek tam da davet yemeklerine uygun olmuşken bu tarifte etkinliğe gitsin. Eminim ki bol katılımlı ve çok şık yemeklerin olduğu bir etkinlik olacak…

Malzemeler:

  • 1 adet bütün tavuk (1,200 gr)
  • 3 adet patates
  • 3 adet kuru soğan
  • 2 adet havuç
  • 1 dilim limon
  • 1 çay kaşığı kekik
  • Tuz
  • 1 tane fırın poşeti
  • 1 tatlı kaşığı un
Sos için;

  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Yarım limon suyu



Hazırlanması:

  • Tavuğu temizleyip yıkayın ve suyunu süzün.
  • Kâğıt havlu peçete ile iyice kurulayın ve tavuğun içerisine bir dilim limon koyun.
  • Sos malzemelerini karıştırıp tavuğun her yerine iyice sürün her yerini iyice unladığınız fırın poşetine tavuğu yerleştirin.
  • Patatesleri, havuçları ve soğanların kabuklarını soyup yıkayın ve dörde bölün.
  • Tuz ve kekik ilave edip karıştırın.
  • Fırın poşetine tavuğun kenarlarına koyun. Poşetin ağzını kapatın ve havasının gitmesi için bıçak yardımıyla birkaç yerinden delikler açın.
  •  Fırın tepsinize yerleştirin ve 200 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.( Ben 50-60 dakika -1 saate yakın -pişirdim.)
  • Pişen tavuğu fırın poşetinden çıkarın ve servis tabağına alın. Kenarlarına önceden pişirdiğiniz pilavı yerleştirin. Pilavın üzerine de patates, soğan ve havuçları yerleştirin.

Notlar; Tavuğu önceden haşlamadım.

Her yeri tamamen pişmişti.

Sos tavuğun iyice kızarmasını sağlıyor ve limon kokusu belli olmuyor.

Fırın poşeti yapışmasın diye unlanıyor.
Pilav tarifi için buraya bakabilirsiniz.
Bir de yapım aşamalarını da fotoğrafladım aslında ama bilgisayara hafta sonu format atıldığı için yapım aşamalarını düzenlediğim programda dâhil bütün programlar silindi. Yeniden yüklendiğinde eklerim aşamalarını.









12 yorum:

  1. Tavuk cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Mmmm bu yemek nefis görünüyor maşallah :) Bizim evde de bu şekilde çok seviliyor tavuk, hem misafire çıkacak kadar yakışıklı hem de çok pratik oluyor ellerine sağlık:)

    Ab-ı hayat, sorduğun soruyu bir arkadaş daha mail ile sordu bana ama inan ki bilemiyorum, dün babam yeni bir paket aknaz almış şimdi senin sorunu görünce gidip üzerine baktım onda da yazmıyordu şaşırdım. Değişik illerde değişik fabrikalarda değişik tekniklerle üretiliyordur o yüzden yazılmıyordur diye düşünüyorum ama firmaya bir sormak lazım. Bakayım inşallah bir ara onlarla da görüşürüm, görüşebilirsem mutlaka yazarım. Çok sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglik nefis görünüyor afiyet olsun hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Rukiye, öncelikle Kandilizin mübarek olsun. Feyz ve bereket dolu gecemizde dualarınızı ve ibadetlerinizi Rabbim kabul buyursun inşaallah.amin.

    Poşet yemekleri hem pratik hem sağlıklı bir seçim ne yazıkki ben bir türlü alışkanlık edinemedim.
    Çok iştah açıcı görünüyor ellerinize emeğinize sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık, tavuğu haşlayınca bütün lezzeti suyuna karışıyor, haşlamadan çok daha lezzetli bencede..

    hayırlı kandiler, sevgiler

    YanıtlaSil
  6. TÜM DUALARINIZIN KABUL OLMASI DİLEĞİYLE..HAYIRLI KANDİLLER:))

    YanıtlaSil
  7. Canım,
    Mübarek mevlid kandilini kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Tavuk nefis görünüyor, çok güzel kızarmış, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel etkinliğe yakışır bir tarif olmuş canım..ellerine sağlık...

    bu arada kandilin mübarek olsun..öpüyorum seni ve cici kızlarını..:)

    YanıtlaSil
  9. canım ellerine sağlık çok teşekkür ederim katılımın için....

    YanıtlaSil
  10. Ola, what's up amigos? :)
    In first steps it is very good if someone supports you, so hope to meet friendly and helpful people here. Let me know if I can help you.
    Thanks and good luck everyone! ;)

    YanıtlaSil
  11. Offf harika bir görüntü canım Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. mmmhhh görüntü süpper, eminim lezzeti de öyledir..hiç tüm tavuk pişirmiyorum, bu tarifi deniycem inşaallah...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats