16 Mart 2010 Salı

Kurutulmuş Domatesli Salata ve Domates nasıl kurutulur?




Yazın kuruttuğum domatesleri, birkaç dakika sıcak suda beklettikten sonra suyunu süzüp bir kâseye alıyorum. Üzerine zeytinyağı ve kekik gezdirip dolapta bekletiyorum ve salatanın üzerine servise yakın yerleştiriyorum. Sevgili Müge’nin önerisi ile kekik ilave ederek denemeye karar verdiğim de  bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmemiştim. Teşekkürler Müge!
Bence bu şekilde hazırlanmış kurutulmuş domatesler kış aylarında kahvaltı sofralarınızda mutlaka yerini almalı!
Bir de bu sene balkonumda daha fazla domates kurutmayı planlıyorum::))



Hazırlanması:
  • Mevsim yeşillikleri (marul, maydanoz, havuç…) ile hazırladığınız salatanızın limon suyu, yağ ve tuzdan oluşan sosunu ilave edip servis tabağına aldıktan sonra zeytinyağı ve kekik ile bekletilmiş kuru domatesleri salatanın üzerine yerleştirerek servis yapın.


  • Domates nasıl kurutulur?





 
Birkaç yıldır domateslerin kıpkırmızı ve bol olduğu yaz günlerinde balkonumda deneme amaçlı domates kurutuyorum. Kısırdan, salataya, bulgur pilavına kadar birçok yemeğe lezzet katıyor ve çok yakıştırıyorum. Aslında fotoğraflarını geçen yaz çekmiştim ama paylaşmak kısmet olmadı. Hazır kurutulmuş domatesli bir tarif veriyorken denemek isteyenler için kuruma süresinde ki beklemeyi saymazsak çok kolay olan yapım aşamasını anlatayım.







Hazırlanması:
Yıkadığınız domatesleri ortadan dörde (ya da ikiye) bölün. Bir tepsinin içerisine temiz bir bez serip domatesleri dizin. Temiz bir şekilde kuruması için üzerini ince bir tülbentle kapatın. Güneşte birkaç gün kurumaya bırakın. Ben kuruttuğum domatesleri buzdolabında saklıyorum bozulmaması için. Güneş almayan serin bir yerde de saklanabilir.




12 yorum:

  1. Daha bu akşam salatama kurutulmuş domates koydum:). Ama ben hazırını almıştım kuru domatesin. Artık buradaki tarifle kendi domatesimi kendim kuruturum:).
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...
    aslı

    YanıtlaSil
  2. benımde bır poşet urfadan aldıgım bıbr domates ve patlıcan kurularım duruyor..
    bır kac kez yaptım sevemedım tadını..
    bu sekılde mı tuketmelı kı..
    elıne saglık

    YanıtlaSil
  3. Bayılıyorum domates kurusuna heleki yeşil salatanın üzerine çok yakışıyor...Ellerinize sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler ..bilgi özellikle benim gibi evde domates kurutmak isteyenlerin işine çok yarayacak..

    Ben hiç domates kurutmadım kısmetse bu yaz mutlaka deniyeceğim..

    Ellerine sağlık salata da nefis..
    Afiyetler olsun bereketi ile..

    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık. Salata nefis. Bloglarda çok görüyorum domates kurusunu. Hatta anneme sordum sen kuruttun mu diye evet dedi. verecekti annem de unuttu ben de.Ama bu sene benim de niyetim var bolca kurutmaya. Gerçekten yemeklere ve salatalara lezzet veriyor.

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglık bende herseye koyuyorum kurutulmus domatesleri:)ben kurutucam yerım var ama bozuluyorlar dıye yapamıyorum:(
    sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Nasıl güzel kurumuşlar onlar öyle..

    Yalovanın havası ve rutubeti buna izin verirmi acep belki yazın kavurucu günlerinde olabilir..:)

    sevgiler, hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  9. salatanın üstünde ne hoş durmuşlar, kurutma usulünü de iyiki paylaşmışsın, bu yaz denemeli inşallah...
    ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. canım ne güzel tertemiz kurutmuşsun...ben beceremedim:(sinekler kondu falan attım öylece....

    bidahakine artık..

    ellerine sağlık..nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  11. Gaziantep'te kıs hazırlıkları arasında hanımların vazgeçilmezlerindendir kuru domates.. Biz bir çok sebzeyi kuruturuz, kuru domatesi de kuru sebzelerle yapilan yemeklerde kullanırız genelde. Birde biz kuru domatese çarpana deriz. bizim kurutma seklimiz çok farklı paylaşmak istedim
    İkiye kesilen domatesler bir tabağa koyulman Kaya tuzuna iyice bastirilarak bolca tuzlanir ve bir siniye dizilir güneşe birakilir, biraz suyunu çeken domatesler sağlam bir ipe iğne ile takilarak dizilir kurumaya çamaşır teline asılır. Tamamen kuruyan domatesler buzdolabında saklamaya gerek kalmadan asla bozulmadan iki yıl kilerinizde bez bir torbada kalabilirler.
    Hoscakalin

    YanıtlaSil
  12. Gaziantep'te kıs hazırlıkları arasında hanımların vazgeçilmezlerindendir kuru domates.. Biz bir çok sebzeyi kuruturuz, kuru domatesi de kuru sebzelerle yapilan yemeklerde kullanırız genelde. Birde biz kuru domatese çarpana deriz. bizim kurutma seklimiz çok farklı paylaşmak istedim
    İkiye kesilen domatesler bir tabağa koyulman Kaya tuzuna iyice bastirilarak bolca tuzlanir ve bir siniye dizilir güneşe birakilir, biraz suyunu çeken domatesler sağlam bir ipe iğne ile takilarak dizilir kurumaya çamaşır teline asılır. Tamamen kuruyan domatesler buzdolabında saklamaya gerek kalmadan asla bozulmadan iki yıl kilerinizde bez bir torbada kalabilirler.
    Hoscakalin

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats