21 Nisan 2010 Çarşamba

Limonlu Bar (Zitronen Bars)



Sanırım bu kış hiç tüketmediğim kadar limon tüketip, limonlu lezzetler hazırladım. İçlerinden en sevdiğimiz özellikle de kızımın bayıldığı lezzet ise bu nefis limonlu barlar oldu. Hala ara sıra aklına geldikçe “hani benim çok sevdiğim, limonlu bir şey var ya ondan yapar mısın? Diyor”.Kızım çok sevmişse Ab-ı Hayat’a yazılmayı hak ediyor demektir deyip tarife geçiyorum:::)))))

Tarif ve bardak ölçüleri için teşekkürler Damak Tadı (Gül)!


Malzemeler:


Tabanı için;


  • 1/2 su bardağı (100 gr) un
  • 2 yemek kaşığı (45 gr) pudra şekeri
  • minicik tuz
  • 70 gr soğuk tereyağı
Üzeri için;

  • 1 su bardağından 1 parmak eksik (175 gr) şeker
  • 3 yumurta
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 3 yemek kaşığı un (60 gr)
  • minicik tuz
  • 2 limonun suyu
Tepesi için; pudra şekeri

Hazırlanması:

  • Tabanı için verilen malzemeleri yoğurun.
  • 20x20 cm boyutlarındaki bir tepsinin (borcam kullandım) içerisine yağlı kâğıt serin.
  • Hamuru elinizle yayıp üzerine yağlı kâğıt ve nohut koyup 20 dakika pişirin. Nohutlar, hamurun kabarmaması için ağırlık görevi yapacaklar.(ben kullanmadım)
  • Üzeri için verilen malzemeleri mikser ile çırparak hazırlayın.
  • 20 dakika pişen hamurun üzerinden nohutları alın ve karışımı pişen hamurun üzerine döküp 175 derece fırında yaklaşık 25 dakika daha pişirin.
  • En az 2 saat bekletilip üzerine pudra şekeri serperek dilimleyin.





8 yorum:

  1. farkli bir tarifmis..tadini hissettim sanki...mmhhh limonlu limonlu nefis olmalilar...ki zaten Bengisu da vermis notunu degil mi? :)

    ellerine saglik ab-i hayatim...

    YanıtlaSil
  2. Limonlu lezzetleri çok severim bu tarifi de mutlaka denemeliyim, denersem bloğumda yayınlarım.Ellerine sağlık, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Das sieht echt lecker aus :D Hmmm danke sehr .
    LG
    Ashley

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık. Ne zamandır benimde aklımdaydı bu tarifi denemek ama fırsatım olmadı.Dediğin gibi kızımız da beğenmişse denemek gerekir dimi.:)) Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık hiç tatmadım.Sizin tarifinizle denemek isterim.Bloğuma yazdığınız yorum için çok teşekkürler.İzmirden sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Bende ufaklığa güvenip kapıyorum tarif,ellerine sağlık.Afiyetler olsun!

    YanıtlaSil
  7. ceeee arkadaşım ben geldim... yorumları uzaktan takip ediyorum.ama bugün ekledim bloguma bişeyler:) canım yine güzel tariflerin var. gönlüne yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  8. okurken bile limondan içim gitti ellerine sağlık yarın inşallah denerim süper...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats