11 Nisan 2010 Pazar

Tahinli Kurabiye




Klasik tahin helvasını seviyorsanız ve kurabiye yerken ağzınızda tahin helvası tadını almak istiyorsanız bu kurabiyeler tam size göre! Tadına bakanlara tahin helvası ile yapıldığını düşündüren bir lezzet.Bol enerji içerdiğinden kışın yapmanızı tavsiye ederim::))))

Bu harika kurabiye tarifini PDÇS Etkinliği 57’nin ev sahibi sevgili Hümeyra’ya (Hümeyra’nın Yeri) gönderiyorum.



Tarifin aslı için burayı tıklayın. Teşekkürler Şükran(Elmalı Turta)!


Malzemeler:


  •  1 su bardağı tahin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  •  1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 su bardağı un









Hazırlanması:


  • Tahin, sıvıyağ, pudra şekeri, ceviz ve vanilyayı bir kabın içerisine alın ve karıştırın.
  •  Unu karışıma azar azar ilave edin. Gerekirse un ilavesi yapın.
  •  Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp yuvarlayın.
  • Üzerine bastırmadan yağlı kâğıt serili tepsiye dizin ve 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.
  • Fırının içerisinde soğuttuktan sonra servis tabağına alın ki dağılmasınlar.



Benden notlar;


  • Kurabiyeleri hem cevizli hem de ceviz eklemeden denedim, eklenmemiş halini daha çok beğendim.
  • Ceviz eklemediğiniz zaman un miktarını arttırmanız gerekebilir.
  • Mutlaka fırının içerisinde soğutun, yoksa kurabiyeler dağılır.

17 yorum:

  1. Ellerinize saglik nefis görünüyor hayirli aksamlar

    YanıtlaSil
  2. Kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine saglik. Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bence de kisin yapilip yenmesi bencede uygundur:)Ellerine saglik canim.

    Selamlarimla,Serap.

    YanıtlaSil
  4. mm bende yapıyorum buna benzer,tadı hakıkaten tahın helvası gıbı oluyor ellerıne saglık arkadasım...

    YanıtlaSil
  5. tahinin aromasi piserken mis gibi kokmustur kiyir kiyir olmus elinize saglik

    YanıtlaSil
  6. Çok sevdiğim kurabiye çeşididir kendisi. Hakikaten helva yiyormuş hissini veriyor.

    Ellerine sağlık canım.

    Hayırlı ve güzel bir hafta diliyorum..

    YanıtlaSil
  7. ay sitenizde gezdim gezdim, tariflere baktım falan :) Sonra tarifi almayı unuttum. Yayınladım şimdi. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. ay şahane oldu bu tarifi görmem !!! annem biryerde tahinli kurabiye yemiş , başımın etini yiyor ki sende yap diye :) ellerine sağlık ayrıca ziyaret içinde teşekkurler

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık canım. Kurabiye harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  10. canım yaa vallahi fırsat bulamıyorum ayda bi uğrayabiliyorum yemek bloguma artık:)toptan gezdim sayfanı şimdi ,neler olmuşşş bebek doğmuş 6 aylık olmuş maşllh barekAllah ne tatlı bi bebek.hayırlı sıhhatli uzun ömürlü olsun.
    tahinli kurabiye en çok sevdigim kurabiye doğrusu..hani böyle insanın içini ısıtan bi tadı var yaaa hakikaten kışa en yakışan hamur işlerinden biri bencede.eline koluna sağlık.çok çok selam.

    YanıtlaSil
  11. ELLERİNE SAĞLIK CANIM TAHİNLİ KURABİYEYİ KİM SEVMEZ.
    NEFİS GÖRÜNÜYORLAR.

    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  12. canım ben bu kurabiyeyi ilk yaptığımda ,toparlamakta epey zorlanmıştım..

    Ama seninkiler gayet formunda görünüyor..:)

    ellerine sağlık, sevgielr

    YanıtlaSil
  13. Canım,
    Ellerine sağlık, kurabiyeler nefis görünüyor.
    Benim de en sevdiğim kurabiye çeşitlerinden birisidir, damakta bıraktığı o nefis tada bayılırım.

    YanıtlaSil
  14. cok begendim, ellerine saglik canim...denemeliyim..ama diyetteyim, tadina bakmadan da olmaz ki ama yaaa..neyse simdilik erteleyeyim ;)

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık nefis olmuş..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık. Beğenmenize çok sevindim...
    Sevgilerimle
    Elmalı Turta / Şükran

    YanıtlaSil
  17. Canım ellerine sağlık kurabiyeler çok güzel görünüyor.En yakın zamanda bende deneyeceğim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats