16 Nisan 2010 Cuma

Unlu kıyır kıyır börek



Sevgili Disal’in bloğunda gördüğümde not etmiş ilk fırsatta da denemiştim. İlk denememden sonra defalarca yaptığım bir börek oldu. Bu da bizim ailenin beğendiği lezzetler arasında yerini almış demek oluyor! En son “en güzel öğrenci hediyesi” paketinde de yerini alınca yayınlamak gerekir deyip tarife geçeyim.

Gerçi birçok blogcu arkadaş yayınladı ama gözden kaçıranlar mutlaka denesinler… Disal tarifi sevgili Papatya Prenses’in bloğundan almış, tarifin aslı Sahrap Soysal’a ait.



Malzemeler:


  • 3 tane yufka
  • 3 tane haşlanmış patates
  • 1 büyük kâse kaşar peynir rendesi ve lor karışımı
  • 100 gr eritilmiş tereyağı
  • 2 çay bardağı sıvıyağ
  • Un
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1,5 çay kaşığı tuz








Hazırlanması:

  • Patatesleri haşlayın ve ılındıktan sonra soyup, rendeleyin.
  • Üzerine rendelenmiş kaşar peynirini, lor, tuz ve karabiber ilave edip karıştırın.
  •  Tereyağını eritin ve sıvıyağla karıştırın. Bir tane yufkayı tezgâhın üzerine serin. Her tarafını yağlayın ve elekle (ya da tel süzgeçle) göz kararı un eleyin.
  • Yufkanın yarısını içe doğru katlayın ve tekrar yağlayıp unlayın.
  • Kenar kısımlarından iki parmak içe doğru katlayın ki rulo yaptığımızda düzgün olsun.
  • Yufkanın üzerine bolca iç harçtan koyun ve rulo olarak sarın.
  • Dilimleyip yağlı kâğıt serdiğiniz tepsiye börekleri dizin. Yağ karışımı olan kabınızda az miktarda yağ kalacak, üzerine bir - iki kaşık su ekleyip, fırçayla böreklerin üzerine sürün.
  • 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.


Benden notlar;
  •  İçerisinde kaşar peyniri ve tereyağı olduğu için sıcak servis yapın.
  • Yağ miktarı fazla gelmiyor. Üzerine un serpildiği için yağı çekiyor.
  •  Bir de üzerine mutlaka yağ sürün, yumurta sarısı sürmeyin. Yağ farklı bir lezzet veriyor.
  •  Ve son olarak çok bereketli bir börek olduğunu söyleyeyim:::))))

Tarif için teşekkürler Papatya Prenses, Disal ve Sahrap Soysal!



Bir de bu harika böreği TUZ BİBER dergisinin düzenlediği börekler etkinliğine gönderiyorum…


7 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık.Börek nefis görünüyor. Bu böreği bende çok merak ediyorum, ama bir türlü denemeye fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
  2. Canım hayırlı cumalar, böreğin çıtır çıtır olduğu her halinden belli..:)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. BU BÖREĞİ BENDE ÇOK SEVİYORUM VE SIK SIK YAPIYORUM.
    ELLERİNE SAĞLIK, SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  4. Harika bir börektir kendileri. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Kıyır kıyır olan herşey ayrı güzle oluyor helede çayla bütünleşmesi nefis:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. slm cnmm çok begendım hemen not aldım ve ılk fırsatta denıcem ellerıne sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Hem bereketli hemde harika bir lezzet bende papatyamda görünce bir çok kez yaptım...Nefis olmuş ellerinize sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats