7 Mayıs 2010 Cuma

Vişne soslu muhallebi ve Porsiyonluk muhallebili kadayıf








Kermes için ne yapabileceğimi düşünürken aklıma herkesin beğendiği muhallebili kadayıf yapmak geldi. Servis kolaylığı olması ve sunumun daha dikkat çekmesi için de porsiyonluk olarak hazırladım. Aynı muhallebiyi kullanarak bir kısmını da vişne soslu hazırladım. Bence her ikisi de oldukça lezzetli ve şık oldular. Özellikle muhallebili kadayıf kızımın en sevdiği ve sık sık yapmamı istediği bir tatlı. Son olarak kermesten sonra okuma bayramı için de “yapar mısın” isteği aldı…






Vişne soslu muhallebi

Malzemeler:

  • 1kg süt 
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 türk kahvesi fincanı toz şeker
  • 1 yumurta 
  • 1 paket vanilya

Hazırlanması:


  • Sütü, unu, nişastayı, şekeri, yumurtayı ve vanilyayı derin bir tencerenin içerisine alın ve karıştırın (öncesinde bu işlemi yaptığımızda özellikle nişasta sütün içerisinde çözülüyor ve pişme aşamasında topaklanma olmuyor).
  • Malzemelerin hepsi birbirine karıştığında tencereyi ocağa alın ve sürekli karıştırarak muhallebiyi pişirin.
  • Pişen muhallebiyi ocaktan alıp mikserle çırparak soğutun.
  • Ben bu aşama da 3-4 yemek kaşığı toz kremşanti ekleyip çırptım.

Not; Mikserle çırparak soğuttuğumuzda daha pürüzsüz ve lezzetli bir muhallebimiz oluyor.

  • Soğuttuğunuz muhallebiyi bardakların yarısına kadar doldurun ve üzerlerine buzdolabı poşeti sererek (kurumamaları için) buzdolabında iyice soğumaya bırakın.
  • Soğuyan muhallebilerin üzerine vişne sosunu eşit şekilde paylaştırın.
  • Üzerlerini istediğiniz şekilde süsleyerek soğuk servis edin.


Vişne sos
Malzemeler:

  • 1,5 su bardağı vişne suyu
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı şeker

  • Vişne suyunu, şekeri ve mısır nişastasını bir tencerenin içerisine alın ve nişasta vişne suyuna karışana kadar iyice karıştırın.
  • Daha sonra ocağa alın ve topaklanmaması için karıştırarak pişirin. Ocaktan alıp tekrar karıştırarak ılınmasını sağlayın.



(fotoğraftakiler arasına çilek yerleştirdiğim vişne soslu muhallebiler)








  • Porsiyonluk muhallebili kadayıf







Burada hazırladığım tarifin aynısını uyguladım. Cam bir tepsi yerine bardaklara paylaştırdım. Muhallebi iyice soğusun diye bir gece önceden hazırlayıp, bardaklara paylaştırıp buzdolabında beklettim. Ertesi sabah kadayıfları kavurup soğuduktan sonra muhallebilerin üzerlerine paylaştırdım.



not:Bu nefis tatlıları Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 59'a ev sahipliği yapan Mutfaktan Sesler bloğuna gönderiyorum.

10 yorum:

  1. hımm ellerine sağlık nefis olmuş
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş,satışı kolay olmuştur bu nefis tatlıların:)
    ellerine sağlık canım,küçük hanım ağzının tadını biliyor desene;)
    canım muhallebili kadayıf çekti kakaoluda çok güzel oluyor :)))
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Sunum çok şık. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. anneler günün kutlu olsun arkadaşım:))sevgiler,iyi pazarlar

    YanıtlaSil
  5. BİZİM ICIN HERSEYE KATLANAN, HER ZAMAN YANIMIZDA OLAN, DEGERI BICILEMEYEN DUNYANIN EN GUZEL ANNELERİNE … ANNELER GUNUNÜZ KUTLU OLSUN

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    Tüm annelerin, anne olmak isteyenlerin, anne olacakların, aslında tüm kadınların anneler günü kutlu olsun.
    Rabbim annelerimize zeval vermesin, başımızdan eksik etmesin.
    Tüm annelerin evlatlarına, evlatların da annelerine kavuşmasını nasip etsin.

    Bu arada;
    Tatlılar nefis olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. hazır şekerli vişne suyu kullancağız değimi?
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim Gülşah,
    Ben evdeki komposto için hazırladığım vişne suyundan kullandım,şekersizdi.Hazır kullanmak istersen şeker miktarını damak zevkine göre azaltabilirsin.Hazır meyve suları şekerli olduğu için şeker miktarı fazla gelebilir.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. teşekkür ederim cevaplarınız için,muhallebili kadayıfı bende cuplarda deneyeceğim bu sefer,misafirlerle 6 kişi olacağız siz bu ölçülerle kaç civarı cup çıkardınız acaba?

    YanıtlaSil
  10. Ben bardaklara hazırlamıştım.Kullandığınız bardağın büyüklüğüne göre miktar değişir.Sanırım 10-12 arasında hazırlamıştım.


    sevgiler....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats