7 Ocak 2011 Cuma

Çatlak kurabiye & Antik kurabiye ya da Brownie kurabiye



Aslında bu kurabiyeleri yapalı çok uzun zaman oldu. Üzerinden zaman geçtiği için yayınlayamadığım tariflerden bir tanesi de bu harika kurabiyeler. Görüntüsünü çok beğendiğim için denemek istiyordum. Gerçi yapmadan önce üzerinde ki pudra şekerinin eriyip erimeyeceği konusunda tedirginlik yaşadım ama sonuç hüsrana uğratmayıp ilk deneyişimde tam istediğim gibi oldular. Bu tarifin bir diğer özelliği de çatlakların çok iri olması. Daha sonra yayınlayacağım aynı kurabiyelerin başka bir tarifinde ise çatlaklar daha ince.




Geçen hafta fotoğraf makinemin bozulmuş olmasının tek iyi tarafı arşivimdeki biriken fotoğrafları yayınlamak olacak sanırım. Böylece fotoğraf makinesinin bir yemek bloğu yazarı için olmazsa olmazlardan bir tanesi olduğunu da anlamış oldum…




Malzemeler:
  • 125 gr oda sıcaklığında tereyağı
  • 1+3/4 Su bardağı esmer şeker ( normal toz şeker kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 2 yumurta
  • 60 gr benmari usulü eritilmiş bitter çikolata
  • Yarım su bardağından bir parmak az süt
  • 3,5 su bardağı un
  • 2 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı çekilmiş ceviz (kullanmadım)


  • Üzeri için; pudra şekeri


    Hazırlanması:
  • Tereyağı, toz şeker ve vanilyayı mikserle krema kıvamına gelene kadar çırpın.
  • Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpmaya devam edin.
  • Eritilmiş bitter çikolata ve sütü de bu karışıma ilave edip çırpın.
  • Un, kakao ve kabartma tozunu beraberce ekleyerek bir kaşıkla yardımıyla karıştırın.
  • Hazırladığınız hamuru 3–4 saat kadar buzdolabında bekletin.
  • Sürenin sonunda hamurdan tatlı kaşığı ile küçük parçalar kopartın.
  • Koparttığınız parçaları elinizle yuvarlayarak pudra şekerine bulayın.
  • Yağlı kâğıt serilmiş ya da yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında 10–15 dakika kadar pişirin.



  • Tarifi Yemek Zevki sitesinde aldım, tarif için tıklayın. Tarifin aslı ise Burçin’in Denemeleri sitesine ait. Burçin’in tarifi için ise burayı tıklayın.

8 yorum:

  1. selamun aleyküm sıtenızı ck begenyrum sızden ricam tahınlı tartın tarıfını yakında yayınlayacagım demişsınız en kısa zamanda yayınlarsa sevinirim:)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten görüntüsüyle harika bir kurabiyeolmuş..ellerine sağlık..

    bende makinamı çook seviyorum..çoldan çocuktan sakınıyorum ki başına bişey gelmesin:)

    YanıtlaSil
  3. yorumum adsız olarakmı gitti acaba:))neyse adsızsa o benim:)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık hayatım..gerçekten çok hoş bir görüntüsü var.eminim tadı da harikadır:))

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Adsız,

    Tahinli tartın tarifini arkadaşım vermişti ama yazdığım kağıdı bulamıyorum bir türlü,en kısa zamanda tekrar alıp siteye yazacağım inşallah.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. 1 yemek kaşığı tereyağ ile yapılan bir kurabiye olması ne güzel.Katı yağ kullanımı konusunda çekinceleri olan eşim için yapabileceğim bir kurabeymiş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. merhabalar tarifinizi çok beğendim linkli ile kendi sitemde yayınlamak istiyorum. teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  8. Merve Ç,

    Benim iznim olmadan kullandığınız fotoğrafımı bir an önce kaldırın!

    Bloğunuza yorum bıraktığım halde hem yorumu yayınlamıyor hem de fotoğrafı kaldırmıyorsunuz....

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats