18 Ocak 2011 Salı

Soğanlı milföy tart



Benim gibi kavrulmuş soğanı seviyorsanız eminim ki bu kolay tartıda seversiniz. İçerisindeki tavuk eti lezzetini arttırıyor. İsteğinize bağlı sarımsak eklemeyebilirsiniz. Aslında milföy hamuru ile hazırlandığı için börek kategorisine alınabilecek bir lezzet…

 
Malzemeler:

  • 4 kare milföy hamuru
İç malzemesi için;


• 3 soğan
• 2 diş sarımsak
• 1 su bardağı haşlanmış(ya da sotelenmiş) tavuk eti
• Tuz

Soğanları yarım ay şeklinde doğrayıp bir tavaya alın ve çok az sıvıyağla kavurun.Dövülmüş sarımsakları ve tavuk etini de ilave edip birkaç dakika daha kavurmaya devam edin ve ocaktan alıp soğutun.


Hazırlanması:

  • Öncelikle servis tabağı büyüklüğündeki yuvarlak bir kalıbı yağlayın.
  • Milföyleri yan yana getirip elinizle ya da merdaneyle kalıbınızın boyutlarında açıp kalıba yerleştirin.
  • Üzerine hazırlayıp soğuttuğunuz iç harcınızı yayın.
  • 200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin.
  • İsteğinize göre fırından almadan 5 dakika önce yarım su bardağı kadar kaşar peyniri rendesi serpin.

15 yorum:

  1. hiç denemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. hiç denemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. soğanlı milföy pizzasıda olurmuş ..çok güzel görünüyor....ellerine sağlık canım.:)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler Sevda...

    Disalciğim,
    Aslında başlığa "soğanlı milföy tart & pizza" diye yazdım önce,sonrada son zamanlarda pek uzun isimli oluyor tarifler diye vazgeçtim:::)))
    Gerçi soğan sevmeyen birine verilebilecek bir tarif değil ama:::)))


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş canım ellerine sağlık
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. soğanı hemen hemen her yemekte kullanırım...hatta soğanı kavurup yumurtayla omlet yapmaya bayılırım...bunuda deneyeceğim :)elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. çok beğendim, tarifide seveceğim tarzdanmış, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Yapılıcaklar listesinde!
    Çünkü soğanı çok severim rahatlıkla sırf soğan kavruntusu yiyip doyabilirim.:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Bu harika !
    Karamelize soğanın kokusuna/tadına bayılırım.Tavuk ve milföyle buluşunca bomba olmuş tam.. :)

    YanıtlaSil
  10. of off çok güzel olmuşa benziyor soğan girerde yakışmazmı:))

    YanıtlaSil
  11. bence soğan ayrı bir lezzet vermiştir...:))ellerine sağlık.
    canım buarada çatlak kurabiye tarifini denedim çok memnun kaldım..bloğumda yayınladım beklerim..
    öpüyorum..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. nefiiss olmuş gerçektende.. çanakkalede de soğanlı pide yaparlar üzerini kapatarak bol soğanlı.. çok sevdiğim bir lezzettir:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık bende bunu tart kalıplarında yapmıştım süper oldu...
    Blogunu takipteyim sevgiler....

    YanıtlaSil
  14. Milföy herşeye yakışıyor değil mi, tatlısından tuzlusuna... Soğanlı milföy de değişik bir lezzet olmuştur eminim, ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Buna benzer bir tarif daha okumustum onlar sanirim krema da ekliyorlardi ama eklensede eklenmesede harika otesi bir lezzet oldugunu dusunuyorum cunku sogan basli basina cok lezzetli bir sey.Ellerine saglik milfoy alinca denemek istiyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats