6 Mayıs 2011 Cuma

Çikolata soslu ıslak kurabiye




Son üç yıldır en sık yaptığın ve en çok istek alan kurabiye nedir? Derseniz cevabım kesinlikle ıslak kurabiye olur. Geçenlerde Müeddibe’nin bloğunda çikolata soslu halini görünce kermes için yapmak istedim, bu haliyle de nefis oldu hem de görüntü olarak pastayı anımsattı. Ben kurabiyeleri biraz büyük yaptım hatta daha büyük yapılıp porsiyonluk pasta olarak ikram bile edilebilir.
Sevgili Nino iyi ki bu tarifi bizlerle paylaşmışsın, tekrardan teşekkürler…

 




Malzemeler:


• 1 Paket (25 gr.) Ülker Kakao
• 1/2 paket oda sıcaklığında margarin ya da tereyağı
• 1 Yumurta
• 1 paket kabartma tozu
• 1 paket vanilya
• 1 çay bardağı sıvı yağ
• 1 çay bardağı şeker
• Aldığı Kadar Un


 Üzerini Süslemek İçin; Çekilmiş Antep Fıstığı veya Hindistan cevizi

Şurup için:

• 3 cay Bardağı Seker
• 3 cay Bardağı Su

Çikolata sos olarak; burada daha önce yayınladığım sos tarifini uyguladım sizler istediğiniz bir sos kullanabilirsiniz.



Hazırlanması:

• Şurup malzemelerini küçük bir tencereye koyup, pişirin. Yoğunlaşan şurubunuzu iyice soğutun. Şurup soğuduktan sonra 1 saat kadar buzdolabında bekletin.

• Hamur malzemelerini karıştırıp, aldığı kadar unla yumuşak bir hamur elde edin. İstediğiniz büyüklükte toplar yapıp, üzerine hafifçe bastırarak, yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine dizip, 200 derecede üzeri çatlayana kadar pişirin.

• Sıcak kurabiyeleri, soğuk şurubun içine, hızlıca batırıp, çıkartın ve servis tabağına alın. Bir gece buzdolabında dinlendirip servisten birkaç saat önce çikolata sosu döküp süsleyin ve buzdolabında bekletin

13 yorum:

  1. ellerine sağlık cnm harika olmus..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık çok şık ve nefis gözüküyor sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Hiimmmm... bu nefis görüntüden sonra nasil uyuyacagim bilmiyorum ama rüyama girecegi kesin ellerine saglik,bu islak kurabiyeyi bir denemeyen ben kaldim sanirim her blogta var mutlaka. aslinda en kisa zamanda benimde arsivimde olmali bakalim kismet ne zamana...

    sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyorlar,keşke un ölçüsü olsa ben tutturamıyorum un ölçüsü olmadan:(

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık, mutlaka deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  6. bengisı hanım birgece bekletmw işlemi buzdolabındamı olacak?

    YanıtlaSil
  7. bengisu hanım kurabiye içindeki şekeri biraz alatmalımı acaba çok ağır olurmuki,misafirlerim ilk defa geliyor:)birde ölçüden oldukça çıkarmı 8 kişi olacağız ama ikişer adet ikram edebilirmiyim.

    YanıtlaSil
  8. merhaba Gülşah,
    sorularına ceva vermeye çalışayım,geçen yaptığımda senin için not aldım un ölçüsünü:::)))
    ben 3 su bardağı+1 yemek kaşığı un kullandım ama yumurtanın büyüklüğüne göre ölçülerde çok az oynamalar olabilir.
    çok tatlı olmuyor ama şerbet artıyor biraz.çok fazla çıkıyor kurabiyelerin büyüklüğüne göre 30-40 adet olabiliyor.Herkes çok beğeniyor,umrım misafirlerin beğenir.


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. bir de bekletme işlemi buzdolabında olacak ama vaktin yoksa sabah yapıp öğleden sonraya kadar da bekletebilirsin

    YanıtlaSil
  10. harikasınız hızlı cevabınız için çook teşekkürler bunu yapıcam kesin:)
    bir sitedede kalan şerbetide kurabiyleerin üstünde gezdirip o şekilde birgece bekletmemiz önerilmişti,bende kalan şerbeti dökmeyi düşünüyordum üzerlerine ama dağılırmı bilemiyorum,sizce?
    çikolata sosta bir paket yeterli olur zannediyorum,üzerindeki tarife göre pişirelim değilmi süt miktarınız alatmayalım?
    favorim tek kişilik pastalarınız yani denemeden bile favorim oldu:)çilekli kolay pastayı deneyebildim şuana kadar ama diğerlerin mutlaka deneyeceğim,pratik tariflerinize bayılıyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. samimiyetinize güvenerekten sizden bir öneri daha almak isterim,bu tatlının yanına birde adet daha kurabiye tarzı birşey yapmak istiyorum,hani şu süttozuyla yapılan kartopları var kesin biliyorsunuzdur sizce o tarif bu tatlının yanında gidermi?

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Gülşah,

    Şerbetini tamamen çekene kadar bekletip sonra servis edersen dağılmaz sanırım ama hemen alırsan dağılabilir.Bekledikçe şerbeti çekiyor.
    Ben sosu kendi hazırlamıştım,biraz akışkan olması gerekiyor,kıvamını ayarlarsın.Beğenmene sevindim,bende çok seviyorum.Bol kremalı olduğu için çocuklarda bayılıyor.

    Kartopunu denemedim ama olabilir,ona benzer tavuk göğsü ile yaptığım bir tatlı var.


    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats