14 Mayıs 2011 Cumartesi

Çilekli toz pudingli kurabiye




Arşivden tariflere devam ediyorum, bir buçuk yıl kadar önce komşularım için hazırladığım menüde ki kurabiyelerimizdi. Bir dönem sıkça yaptığım bu kurabiyeleri son zamlarda yapmadığımı fark ettim. En kısa zamanda tekrardan yapmalı minik hanımlara zira en küçüğümüz bayılıyor kek kurabiye vs. lezzetlere::)).Misafiriniz geleceği zaman farklı pudinglerle (kakaolu, muzlu, çilekli, fıstıklı, vanilyalı…) hazırlayıp çeşit çeşit kurabiyelerin olduğu bir tabak hazırlayabilirsiniz…




Malzemeler:

• 150 gr oda sıcaklığında margarin
• 2 yemek kaşığı tereyağı
• 2 yemek kaşığı şeker ( isterseniz kullanmayabilirsiniz)
• 1 paket çilekli toz puding
• Aldığı kadar un









Hazırlanması:



• Oda sıcaklığında ki margarin ve tereyağını şekerle birlikte şekerler eriyene kadar karıştırın.
• Toz pudingi de ekleyip birbirine karışmalarını sağlayın. Aldığı kadar un ilavesiyle hamur yoğurun (1,5 su bardağı un kullandım diye not etmişim siz unu kontrollü olarak şekil verebileceğiniz kıvama gelene kadar ilave edin).
• Elinizle hamurdan küçük parçalar koparıp yuvarlayın. Yağlı kâğıt serili fırın tepsisine dizin.
• 180 derece fırında pişirin.



8 yorum:

  1. Bende fıstıklısını denedim çok güzel oluyor..
    Sözde hazır puding kullanmıyordum ama bu kurabiyelerle kullanmaya başladım iyimi kötümü anlamadım..
    Acil kurabiye ihtiyacı için kullanılabilir..
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ayy harika görünüyo cnm nasıl kurabiye ççekti anlatamam:)ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım çileğin kokusu çok güzel hissedilir eminim.
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  4. ilk kez duydugum ilginç bir tarif...yalnız içinde yumurta da olması gerekmez mi? kurabiyeyi tutması için yumurta olmadıgı için dagılmıyor mu? birde k. tozu da yok bilmiyorum nasıl kabaracak yoksa bizküvi gibi mi oluyor biraz açıklar mısınız? yağmurr...

    YanıtlaSil
  5. merhaba Yağmur,
    içerisinde ki yağ unun toparlanmasını sağlıyor,çok yumuşak olmayan çok lezzetli kurabiyeler oluyor.bizim ailede özellikle kızım çok seviyor.

    bunun benzeri bir kaç kurabiye tarifim daha var onlara da bir bak istersen.
    http://bengisu-abihayat.blogspot.com/2011/05/toz-krem-santili-kurabiye-en-kolay-un.html

    yukarıda ki linkteki kremşantili un kurabiyesi daha yumuşak bir kurabiye oluyor.


    http://bengisu-abihayat.blogspot.com/2008/06/kakaolu-toz-pudingli-kurabiye.html

    YanıtlaSil
  6. ilginiz için çook teşekkür edrim inşaallah tarif defterime not alıp birgün deneyecegim.... ilginç bir tarif denemeye deyecegini düşünüyorum.... :)yağmur...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats