14 Haziran 2011 Salı

Palmiye kurabiye




Bloğumun google analytics ve live feedjitlerini kontrol edip okuyucularımın nerelerden geldiğini, ne arayarak Ab-ı hayat’a ulaştıklarını sık sık takip ederim. Bu takiplerin birinde bir okuyucunun palmiye kurabiye diye aratarak ulaştığını fark edince merak ettim ve bende google da kısa bir araştırma yaptım::)))Karşıma burada tarifi çıkınca şekli hoşuma gitti ve denenecekler arasına not aldım. Ama bir türlü sıra gelmedi::))) Geçenlerde Tadına Doyamadım bloğunda farklı bir versiyonunu görünce evde bulunan hazır milföy ile denedim. Aslında benim daha önce tarifini verdiğim şekerli milföy çubuklarına çok benziyor. Denemek isteyenler ve olurda palmiye kurabiye arayanlar olursa tarif sizleri bekliyor. Ben tarifte biraz değişiklik yaptım.

Malzemeler:

  • 4 kare hazır milföy hamuru
  • 2 yemek kaşığı toz seker
  • 2 yemek kaşığı h.cevizi(eklemeyebilirsiniz)
Süslemek için; pudra sekeri






Hazırlanması:


  • 2 tane milföy hamurunu yan yana getirin ve merdane ile hafif bastırarak açın ve dikdörtgen hale getirin.
  • Şeker ve h.cevizi karışımının yarısını hamurun üzerine serpin karşılıklı iki kenarını iç tarafa rulo yaparak sarın ve ortada birleştirin.
  • Keskin bir bıçakla bir parmak kalınlığında kesin ve kesilmiş tarafları üste gelecek şekilde yağlı kâğıt serilmiş tepsiye dizin ve kızarana kadar önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirin.
  • Soğutup, servis yaparken üzerine pudra şekeri serpin.




7 yorum:

  1. Ellerine saglik. Cocklar cok sever. Burada adi Schweineohren (domuz kulagi). Palmiye kurabiye ismi daha hos ama. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çayımın yanına aldım hepsini, kibar olamıyorum çok güzel görünüyor.Eline sağlık cnm...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım..
    ilk görüşte vurulduğum tarif..
    Yıllar önce dr oetker tarif kitapçığında tavşan kulağı diye isimlendirmişler bu tarifi..

    Sonra yabancı sitelerde gördümm..En sonda sanırım lezzet dergisi ekindeydi tuzlu haliydi ordaki gerçi orada da palmier diye isimlendirilmiş...

    Milföyden olduğu için hem hazırlaması pratik hemde lezzetli ben kuruyemişli halini denemek istiyorum epeydir...
    İsminin ne olduğununda pek ehemmiyeti yok lezzetinin yanında..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım..
    ilk görüşte vurulduğum tarif..
    Yıllar önce dr oetker tarif kitapçığında tavşan kulağı diye isimlendirmişler bu tarifi..

    Sonra yabancı sitelerde gördümm..En sonda sanırım lezzet dergisi ekindeydi tuzlu haliydi ordaki gerçi orada da palmier diye isimlendirilmiş...

    Milföyden olduğu için hem hazırlaması pratik hemde lezzetli ben kuruyemişli halini denemek istiyorum epeydir...
    İsminin ne olduğununda pek ehemmiyeti yok lezzetinin yanında..

    YanıtlaSil
  5. iyiki milföy var diyorum her zaman ne güzel şeyler yapılıyor pratik yoldan ellerine sağlık bu da çok güzel olmuş
    canım sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Palmier in peynirlisini yapmıştım. Şekerli ve tarçınlı olarak da bir kaç yerde karşılaştım. Hem şekil , hem tat itibariyle oldukça hoş olmuştu. Çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Palmier in peynirlisini yapmıştım. Şekerli ve tarçınlı olarak da bir kaç yerde karşılaştım. Hem şekil , hem tat itibariyle oldukça hoş olmuştu. Çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats