16 Eylül 2011 Cuma

Lavaşlı börek




Aslında bu böreği ilk defa Papatya Prensesin sayfasında gördüğümde bu kadar lezzetli bir börek olacağını tahmin etmemiş ama farklı bir tarif olduğu için denenecekler arasına not etmiştim. Ramazanda iftar sofrası için ev yapımı İskender kebab hazırladığım bir akşam kebaplar için fırında lavaş bulamayınca eşim marketten hazır paketlerdeki lavaşlardan almış. Açıkçası İskender kebap yapımında kullandığımda istediğim lezzeti yakalayamadım. Kalan lavaşlarla ne yapabilirim derken aklıma papatyanın tarifi geldi. Hatta bu tarifle Papatyanın facebook sayfasında düzenlediği bir hediye etkinliğine de katıldım (tabi ki hediye bana çıkmadı orası ayrı:::))) Ben sos için paketin üzerinde ki tarifi uygulayarak malzemelerinde yumurta ve sütte kullandım, diğer tarifte sadece sıvıyağ vardı. İsterseniz lavaşları evde kendiniz de yapabilirsiniz(lavaş tarifi için tıklayın). Kısacası mutlaka denemenizi tavsiye edeceğim bir lezzet...









Malzemeler:


  • 8 tane lavaş
  • Beyaz peynir +rendelenmiş kaşar peynir karışımı

Sosu için;

  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • Yarım su bardağı süt
  • Sıvıyağ, süt ve yumurtayı bir kâsenin içerisinde karıştırın.
Hazırlanması:

  • Teflon tavanızın yüzeyini çok az sıvıyağla yağlayın ve bir adet lavaş ekmeğini serin.
  • Hazırladığınız sosu lavaş ekmeğinin üzerine sürün ve başka bir lavaş ekmeğini yerleştirin.
  •  Rendelenmiş kaşar ve beyaz peynir karışımından serpiştirin.
  • Peynirlerin üzerine başka bir lavaş yerleştirip sos dökün ve bir lavaş daha yerleştirip tekrar peynir serpiştirin.
  • Bu şekilde lavaş ekmekleriniz bitene kadar devam edin.
  •  Her lavaşın arasına mutlaka sos gezdirin.
  • En üstteki lavaşın üzerine hiçbir işlem yapmayın.
  • Tavanızı ocağa yerleştirin ısındıktan sonra kısık ateşte lavaşlar kızarana kadar bekletin.
  • Kızardıktan sonra ters çevirip diğer yüzeyinin de kızarmasını sağlayın.
  • Ocaktan aldıktan sonra ilk sıcaklığının çıkması için dinlendirin ve dilimleyip servis yapın.
  • Daha lezzetli bir börek için sıcak servis yapmanız tavsiye edilir.

9 yorum:

  1. Bir dahakine sana da çıkar inşallah canım:))
    Sadece sıvıyağla bile öyle leziz oluyor ki,birde işin içine süt yumurta girince düşünemiyorum o lezzet patlamasını:)

    Ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. ya elimizden uçan kaçan kurtulmuyor aklınızı seveyim ne güzel olmuş
    benimde bir paket var
    kahvaltıya hazırlamalı
    ellerine sağlık sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  3. Bu tarif tam da bizim gibi, her daim yufka bulamayanlari kandiracak bir tarif...::)) Ellerine saglik sevgili arkadasim.. Gercekten cok isime yarayacak... Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum... Filiz BIrcan

    YanıtlaSil
  4. Canim günaydin hayirli sabahlar ellerine saglik nefis görünüyor .

    YanıtlaSil
  5. Canim günaydin hayirli sabahlar ellerine saglik nefis görünüyor .

    YanıtlaSil
  6. Hımm börek nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. tariflerinizin hepsi çok güzel ellerinize sğlık sizi sideme ekliyorum siz de beni eklerseniz sevinirim.hoşçakalın

    YanıtlaSil
  8. ben buna benzer soslu tarif dnemiş tim ama sosu çok olup ıslak ıslak olmuştu börek hatta tavaya yapıştı,bu börekte çok ıslakmı nasıl?

    YanıtlaSil
  9. merhaba Gülşah,
    sos miktarı çok fazla olmadığı için çok ıslak bir börek olmuyor,oldukça lezzetli mutlaka denemeni tavsiye ederim.

    sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats