5 Ekim 2011 Çarşamba

Mantarlı Tavuk Sote



Hafta başında alışveriş yaparken minicik mantarları görünce hiç aklımda olmamasına rağmen bunlardan çok güzel mantarlı tavuk sote olur diyerek listeye ekledim. İyi ki de yapmışım özellikle Verda Su çok severek yedi. Arka arkaya tavuk yemeği tariflerinden bıkmadıysanız bir sonra ki tarif de tavuklu bir yemek olabilir:::)))










Malzemeler:


  • 1 adet tavukgöğsü
  • Yarım kilo mantar
  • 2 adet soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet büyük boy domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası

Hazırlanması:


  • İlk önce mantarların saplarını ayırıp yıkayın. Tavukgöğsünü kuşbaşı doğrayın ve yıkayın.
  • Daha sonra bir tencereye tavuk etini alın ve sıvıyağda soteleyin.
  • Küp doğranmış soğan ve sarımsakları da ekleyip kavurun.
  • Küp doğranmış domatesi ve mantarları ilave edin birkaç dakika daha kavurun.
  • Sıcak su ilavesi yapıp tuzunu ekleyin ve kısık ateşte pişirin.

Benden notlar;
  • ben mantarların saplarını ayırıp dondurucuya koydum farklı bir yemekte kullanmak için, siz isterseniz kullanabilirsiniz.
  • Özellikle küçük boy mantarları tercih ettim, büyük boy mantar kullanacaksanız ikiye ya da dörde bölün.
  • Aslında yemek fotoğraftaki kadar susuz değil, biraz sulu bir yemek oluyor. Ben fotoğraf çekimi için özellikle susuz ekledim ki daha net görünebilsin.








9 yorum:

  1. Hımmmmmmm
    nefis görünüyor ellerine sağlık
    küçük mantarlarla yapmak benimde tercihim görüntüsü nefis ellerine sağlık.
    Tekrar tavuklu tariflerini bıkmadan beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canımm..nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  3. faceden takip ediyorum sizi:)
    nasıl izleyiniz olmamışım sayfanıza inananamadım kendime:)
    takipteyim bundan böyle..
    bende beklerim sayfama.
    gönül dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. oy oy oy yanında pilavla ne kadar da güzel görünüyor bayılırım mantara yaaaaa çok istedim şuan şimdi hemennn
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Tepsiyi alıp kaçmak istiyoruuuum.
    Akşam yemeği sorunumda kalmaz böylelikle..
    Bende çok severim.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Canım ellerine saglık cok güzel görünüyor bende küçük mantarı daha cok seviyorum...helede tavukla süper..sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. sapları saklamak güzel bir fikir, teşekkürler ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Bengücüm ellerine sağlık tavuk sever biri olarak tavuk tariflerine asla hayır demem :)
    afiyetle sağlıkla tüketmen dileğiyle
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. mantar bizim evde de çok sevilir elinize sağlık. bende yeni bir blog kurdum sizide oraya beklerim sevgiler...http://reyhankokulu.blogspot.com/

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats