10 Kasım 2011 Perşembe

Güneş börek



Görüntüsünü beğenerek denemeye karar verdiğim lezzetlerden bir tanesi güneş börek.Cahidenin bloğunda görünce not aldım ve hazırladım.Görüntüsü gibi lezzeti de harikaydı.Oldukça bereketli bir börek oluyor bu nedenle yarım ölçü yaptım.Bir de yaş maya kullandım.Hazır yufka ile değilde mayalı hamurla yapılıyor diye denemekten vazgeçmeyin zira kolayca hazırlanıyor.Aşağıda ki ölçülerle bir adet yuvarlak börek çıkıyor iki tane yapmak isterseniz ölçüleri iki katına çıkarın.Tarif için teşekkürler Cahide...






Malzemeler:


• 1 su bardağı süt
• yarım su bardağı yoğurt
• yarım su bardağı zeytinyağı
• 1 adet yumurta ( sarısı üzerine sürülecek)
• Yarım paket yaşmaya
• 1 yemek kaşığı şeker
• 1 silme tatlı kaşığı tuz
• 4 su bardağı un



Patatesli iç malzeme için;

• 2 adet haşlanmış patates
• 50 gr. beyaz peynir
• doğranmış maydanoz
• Karabiber, kimyon, kırmızı biber


Patatesleri haşlayıp soyun ve rendeleyin.Beyaz peyniri rendeleyerek ya da ezerek patatese ekleyin.Maydanozu (dereotu da olabilir) doğrayıp ilave edin. Isteğinze göre içine karabiber, kimyon ve kırmızı pul biber ekleyin



Arasına sürmek için;

• 75 gr. eritilmiş tereyağı (ben 3 yemek kaşığı tereyağı kullandım)


Hazırlanması:
  • Süt,yoğurt ve sıvıyağı derin bir kasenin içerisine alın.
  • Yaş mayayı sıvı karışımın içerisinde eritin.
  • Diğer malzemeleri de ekleyip yumuşak bir hamur yoğurun.
  • Hamurun üzerini kapatıp mayalanmaya bırakın.
  • Mayalanan hamuru çok ince olmayacak şekilde açın.
  • Üzerine erimiş tereyağından bolca sürün ve zarf gibi katlayın.
  • Buzlukta 5 – 10 dakika bekletin.(ben hamuru sabah yoğurup,zarf şeklinde katlayıp dondurucuya koydum ve 5-6 saat sonra çıkarıp oda sıcaklığına gelince merdaneyle açtım).
  • Hamurun altına ve üzerine hafif un serperek merdaneyle dikdörtgen şeklinde açın.
  • Üzerine tereyağından sürüp patatesli içten her yerine gelecek şekilde yayın.
  • Uzun kenarından başlayarak rulo yapın ve yağlı kağıt üzerinde rulonun uçlarını birleştirerek simit şekli verin.
  • Kağıdın üzerinde simit şeklini bozmadan dilim dilim kesin. Kağıtla beraber tepsinin içine alın ki şekli bozulmasın.
  •  Üzerine yumurta sarısı ve 1 tatlı kaşığı kadar yoğurdu karıştırıp sürün.çörekotu ve susam serpin. Kapalı bir yerde, mayalanması için 1 saat kadar bekletin.(ben fırının içerisinde beklettim) 
  •  200 derecelik fırında pişirin, kızarmaya başlayınca ısıyı 170 dereceye düşürüp pişirmeye devam edin ki içini çeksin. Hızlı pişerse içi hamur kalabilir.
  •  Nar gibi kızaran böreği fırından alın ve en az 20 dakika dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis edin.




6 yorum:

  1. çok çok güzel bir görüntü olmuş ellerine sağlık canım
    tarifinde çok anlaşılır ...
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 14 KASIM-28 KASIM tarihleri arasında http://yasamladans.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz... Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Çaçaron blog a gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://yasamladans.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  3. Une recette bien appétissante.
    J'aime beaucoup.
    I like your recipe. It looks delicious.
    See soon

    YanıtlaSil
  4. Harika görünüyor bu güneş börek... Ellerine sağlık canım, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bu güneş şekilli böreği çokca görmeye başladım bloglarda. Görüntüsü gerçekten çok hoş. Ben de deneyebilirim en kısa zamanda inşAllah. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba arkadaşım tariflerini çok beğendim sende sitemi ziyaret edebilirsin.

    Hazır Yufkadan Börek Tarifleri - http://www.selmamutfakta.com/2016/01/hazir-yufkadan-borek-tarifleri.html

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats