14 Aralık 2011 Çarşamba

Cennet hurmalı, cevizli, muzlu tatlı




Aslında bu tatlının ismi “doğal, katkısız, meyveli kış tatlısı “ olmalıydı:::))


İçerisinde ana malzemesi cennet hurması (Trabzon hurması) olan bir tatlı yapmak epeydir aklımdaydı. Kayınvalidemin bahçeden getirdiği olgunlaşmış hurmalarla denedim bugün, biz tadını çok beğendik. Bence tek eksiği kuru kayısıları sıcak suda bekletmeden doğradığım için yerken hissedilen hafif sertlikti. Siz isterseniz bunu dikkate alıp önceden sıcak suda birkaç dakika bekletebilirsiniz. Son anda evde bir gece önceden kalan kestaneleri de eklemeyi iyi ki akıl etmişim zira çok yakışmışlardı. Son dakika misafirleriniz ve ani tatlı istekleriniz için de çabucak yapılabilecek çok pratik bir tatlı. Yerken kendinizi fazla kaptırmamanız için tam bir enerji deposu olduğu uyarısını da yaparak mutlaka deneyin derim…







Malzemeler:



  • 2 adet cennet hurması
  • 1 adet muz
  • Yarım su bardağı kırılmış ceviz
  • 5 adet kuru kayısı
  • Yarım çay bardağı kuru üzüm
  • 5–6 adet kestane
  • 2 çay kaşığı bal


Hazırlanması:

  • Cennet hurmalarının kabuklarını soyup küp küp doğrayın.
  • Kuru üzüm ve kuru kayısıları yıkayıp kayısı ve kestaneleri küçük doğrayın.
  • Servis bardaklarına ya da kâselere birer yemek kaşığı hurma paylaştırın.
  • Üzerine doğranmış muz, ceviz, kestane, kuru üzüm ve kayısı ekleyin.
  • Tekrar hurma paylaştırın ve kalan muz, ceviz, kestane, kuru üzüm ve kayısıları ilave edin.
  •  En son kalan hurmaları da paylaştırıp üzerine ceviz serpin ve bal gezdirin.



9 yorum:

  1. ellerine sağlık canımm..kesinlikle katkısız miss gibi bir tatlı olmuş...sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bir isim onerisi de benden :
    icndebir LM eksik tatlisi :)
    yiyenlere afiyet olsun,bir meyveyemez oalrak ben yemeyecegim kusura bakma ab-i hayatcim

    YanıtlaSil
  3. Hurmayı sadece bu halde yiyebiliyorum ben. Çok güzel oluyor.

    Ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. bayıldım ben de bu sene bu meyveyi bolca tüketme niyetindeyim. mutlaka deneyeceğim sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Değişik birşey olmuş canım Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. nefis bir yemek bloğu, çok da özenli.. tatlının sunumuda kendide çok şık ellerinize sağlık sevgilerimle..
    seval

    YanıtlaSil
  7. Annemle babama yapılmalı ikisi de çok seviyor bu hurmayı ama ben daha hiç tadına bakmadım ilginçtir.Neyse deneyerek görmeliyiz lezzetini,sağolasın.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Belki inanmazsın ama cennet hurmasını ilk defa bu sene tattım nedense önyargıyla yaklaşıp tadına bakmamışım yıllarca.tariflerinin hepsi birbirinden güzel buda öyle ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Canım fotoğraflar büyük boy olunca ne kadar albenili oluyor..:)

    Tarifte ye beni diyor..

    sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats