4 Ocak 2012 Çarşamba

Kırmızı Pancar Turşusu


 
Birkaç hafta önce, büyük kızımı okula bıraktıktan sonra havanın güneşli olmasını fırsat bilip küçük kızımla birlikte pazara gittim. Verda Su pazara varmadan arabasında uyuyunca bende sakince alışverişimi yaptım. Tezgâhlarda kırmızı pancarları görünce uzun süredir aklımda olan (tuzlu pasta, kek ve salatalar hazırlamak için ) pancar turşusu yapma fikrini de hayata geçirmiş oldum. Ev halkı pancar turşusuna pek rağbet göstermese de pancarlı tarifler devam edecektir…


Malzemeler:

  • 1,5 kilo kırmızı pancar 
  • 10 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı üzüm sirkesi
  • 1,5 kilo su ( pancarı haşlamak için)
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • 1 adet limon








Hazırlanması:


  • Pancarları kumu gidene kadar yıkayın.
  • Kabuklu olarak düdüklü tencereye yerleştirin, suyunu (pancarların üzerini geçecek kadar) ilave edip kaynamaya başladıktan sonra ocağı kısıp 20 dakika kadar haşlayın.(tencereye göre pişme süresi değişebilir.
  • Bu nedenle bıçak ya da çatal batırarak pişip pişmediğini kontrol edin.
  •  Pişen pancarların kabuklarını soyup ister küp ister halka olarak kesip kavanozlara yerleştirin.
  • Yerleştirirken aralarına sarımsakları doğrayıp limon dilimleri ilave edin.
  •  Haşladığınız pancarların suyunu tülbentten süzün.
  •  İçine sirke, tuz ve şekeri ekleyip karıştırın ve kavanozlara paylaştırın.
  • Bir gün beklettikten sonra turşunuz hazır olacaktır.
  • Serin bir yerde ya da buzdolabında saklayın.

Tarif için Mutfak penceresi’ne teşekkürlerimi gönderiyorum.


3 yorum:

  1. Ev halkı bu şeklni pek sevmediyse parcar ezmesi tarifimi tavsiye ederim nacizane.sevmeyen herkes böyle sevdi çevremde:))

    rengine hayranım ben bu sebzenin..

    ellerine emeklerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
  2. Ben pek severim pancar turşunu.Hele ki pirinç pilavı ile birlikte yemeği. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyorlar.Şeker gibi çıkmışlar,yemek isteği uyandıryor bakınca kaseden bir tane almak istedim.Sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats