3 Şubat 2012 Cuma

Kıyır Kıyır Tuzlu Simit & Kandil simidi


 

Tencere pizzasının tarifini aldığım arkadaşa gittiğimizde bizlere bu harika tuzlu simitleri ikram etmişti. Tarifini alıp defalarca yaptım ve fotoğrafladım ama bir türlü yazmak nasip olmadı kısmet kandil için yayınlamaktaymış.Belki kandil simidi olarak yapıp sevdiklerinizle paylaşmak istersiniz. Bizim evde son zamanlarda çok beğenilen lezzetlerden bir tanesi ve kurabiye sevmeyen eşimin bile favorisi olduğunu da söyleyeyim ::))).Ayrıca notlar kısmında faydası olur düşüncesiyle kendimce püf noktalarını da yazmaya çalıştım.

Bu vesileyle ellerin semaya açıldığı, bol dualı, bol şükürlü bir gün ve gece geçirmeniz dileğiyle. Dualarda buluşalım…






Malzemeler:


  • 1 paket tereyağı (250 gr)
  • 1 çay bardağı sirke (yarım çay bardağı kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • Yarım çay bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yumurta (akı üzerine)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (5,5 su bardağı un kullandım)





Hazırlanması:


  • Oda sıcaklığındaki tereyağını, sıvıyağı, sirkeyi, şekeri, tuzu, yumurta sarısını derin bir kaba alın ve elinizle birbirine yedirene kadar karıştırın.
  •  Aldığı kadar un ve kabartma tozu ilavesi ile hamur yoğurun.
  • Hamuru tezgâhın üzerine alın ve merdane yardımıyla açın.
  •  Kalıbınızla şekil verin ve iki tarafını da önce yumurta akına sonra susama batırıp yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
  • 180 derece de susamlar kızarana kadar pişirin.




Benden notlar;


  • Tereyağı kullanırsanız daha lezzetli ve sağlıklı:::))) kurabiyeleriniz olur.
  • Tarifini aldığım arkadaşım Ülker Teremyağ kullanarak yapıyormuş.
  • Ben sirke miktarını birkaç denemeden sonra yarıya indirdim. Sirke çok güzel kıyırlık veriyor ama bana biraz buruk bir tat verdi gibi geldi. Tabi ki damak zevki belki siz rahatsız olmazsınız, iki şekilde de deneyip kendi ölçünüzü oluşturabilirsiniz.
  •  Elma sirkesi de kullandım ama tereyağı ve üzüm sirkesi kullanarak yaptığım daha lezzetli geldi.
  • Yumurta akını çatalla çırparsanız simitleri daha kolay batırırsınız.
  • Susamlara isteğe göre tek taraflı da batırabilirsiniz ama iki taraflı batırılanlar kesinlikle daha lezzetli oluyor.
  • Bir de tuzlu simitleri susamlar kızarana kadar çok iyi pişirmek gerekiyor bence bu haliyle daha da lezzetli ve kıyır oluyor.

15 yorum:

  1. Canım,
    Mübarek kandilini kutlar, Hayırlara vesile olmasını dilerim.
    Kandil simitleri nefis görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık kandiliniz mübarek olsun sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili kardesim, senin de kandilini kutluyor, Rabbimden, hepimizin dualarinin kabul olmasini diliyorum.... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. seninde mevlit kandilin mübarek olsun canim :-)

    cok tatli olmuslar...

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Nefiss görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. merhaba simitleriniz çok güzel görünüyor mahlep kullanmıyor musunuz bir de kalıbınız çok hoş nereden aldınız acaba

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Gamze,

    Bazen mahlepli de yapıyorum, siz isterseniz kullanabilirsiniz.Kurabiye kalıpları satan yerlerden bulmak mümkün kalıbı,ben bir bahratçıda görüp almıştım.aynı şehirde oturuyorsak adresi yazabilirim.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. ben ankarada yaşıyorum ama siz nerde yaşıyorsunuz?? burda çok baktım ama bu tip bulamadım birde baharatçılara bakıyım o zaman çok teşekkür ederim cevabınız için

    YanıtlaSil
  9. Ben Çorum'da yaşıyorum Gamze hanım.Aslında büyük şehirlerde bulmak mümkün diye düşünüyorum ama denk gelmemiştir.Ben de tesadüfen bulmuştum.Bana mail adresinizi yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  10. Tarif için çok teşekkür ederim,bugün hemen denemeliyim,yarın nasipse Camiye götürmek istiyorum,bu sevaba siz de ortak oldunuz bilmenizi istedim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler sevgili Tijen,çok mutlu oldum....

      Sil
  11. Normal margarin kullansak nasil olur acaba

    YanıtlaSil
  12. Normal margarin kullansak nasil olur acaba bnde yapmak istiyrmda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal margarin de olur tabiki ama tereyağı ile daha lezzetli ve sağlıklı oluyor.İstediğiniz haliyle yapabilirsiniz...

      sevgiler...

      Sil
  13. buyuk umitle yaptim.hamuru kiyir kiyir ama sekeri fazla.tadi guzel degil emekler bosa gitti.lutfen sekeri azaltirmisiniz

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats