6 Şubat 2012 Pazartesi

Muzlu Kek




Fotoğraftaki kekleri geçen hafta evdeki kararan muzları değerlendirmek için yapmıştım. İçerisine eklediğim çırpılmış kremşantiden mi yoksa muz ilavesinden mi bilemiyorum ama yumuşacık ve çok lezzetli bir kek oldu. Bunlara bir de harika muz tadı eklenince çocuklar çok sevdiler. Anlayacağınız evdeki malzemelerle yapılan bu kek çocukları mutlu etmeye yetti…







Malzemeler:


  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı çırpılmış kremşanti
  • 3 adet orta boy muz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 1 adet Metro çikolata + 1 yemek kaşığı un(kullanmayabilirsiniz)

Hazırlanması:

  • Yumurtayı ve şekeri mikserle iyice çırpın.
  • Sıvıyağ, kremşanti ve çatalla ezilmiş muzları ekleyip tekrar çırpın.
  •  Unu ve kabartma tozunu eleyerek içerisine ilave edin ve karıştırın.
  • En son bıçakla doğradığınız metro çikolatayı 1 yemek kaşığı unla karıştırıp içerisine ilave edin ve kaşıkla karıştın.
  • Yağlanmış orta boy kare bir borcama kek hamurunu dökün ve önceden ısıtılmış fırında 180 derecede batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.





8 yorum:

  1. ellerine sağlık canım..bende bu güzel muz kokusu nerden geliyor diyordum:))sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Kekin her türlüsünü severim ve süreklide yaparim


    ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
  3. marifetli ellerin sayesinde bence çok lezzetli olmuştur ölçüler tam ayarlanıştır çünki:)
    haika görnüyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Muzlu keki en son yıllar önce yapmıştım. Tarifinizi görünce aklıma geldi. Yeniden yapsam iyi olur dedirtti bana:) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. harika olmalı tadını şimdi ben de merak ettim. Bu arada çay kahve bahane etkinliği yeni ev sahibeyisim duyurayım dedim canım. Sevgiler
    Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  6. harika olmalı tadını şimdi ben de merak ettim. Bu arada çay kahve bahane etkinliği yeni ev sahibeyisim duyurayım dedim canım. Sevgiler
    Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  7. harika olmalı tadını şimdi ben de merak ettim. Bu arada çay kahve bahane etkinliği yeni ev sahibeyisim duyurayım dedim canım. Sevgiler
    Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  8. mmm...
    miss gibi muz kokusu aldım sankii..
    ellerine sağlık canım..
    sevgiler..
    :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats