12 Şubat 2012 Pazar

Pekmezli tatlı & Aside ya da Haside


 

Uzun süredir TV’de yemek programı izlemiyordum. Bir kaç gün önce kızımı okula bırakıp geldikten sonra soframız programına rastladım. Yozgat ilimizde yapılan çekimde Haside isimli pekmezli bir tatlı yapılıyordu. Önce ismi dikkatimi çekti sonrada malzemelerin az ve evde bulunabilir olması. Pekmezle yapıldığı içinde doğal bir lezzet diyebileceğimiz bir tatlı. Ben yarım ölçü yaptım. Öğrendiğime göre de özellikle İç Anadolu Bölgesi olmak üzere birçok yörede yapılıyor ve pekmezli bulamaç olarak da biliniyormuş. Aslında içerisine ceviz eklemeden yapılırsa çocuklara çikolatalı puding yerine de yedirilebilir. İki yaşında ki kızım hoşuna gitmiş olacakki bir kâseyi tek başına bitirdi…





Malzemeler:

  • 1 su bardağı pekmez
  • 2 su bardağı su
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı kırılmış ceviz
Hazırlanması:

  • Pekmez ve suyu bir tencereye alın ve içerisine nişastayı ekleyip sürekli karıştırın.
  • Kısık ateşte karıştırarak koyulaşana kadar pişirin.
  •  İçerisine cevizi ekleyip servis kâselerine alın.
  •  Üzerini isteğe göre ceviz ile süsleyip ılık ya da soğuk servis edin.

2 yorum:

  1. Elinize sağlık :) çok iyi bildiğim bir tat

    YanıtlaSil
  2. Merak ettim tadını, pek güzel görünüyor..

    Ellerine emeklerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats