22 Şubat 2012 Çarşamba

Sürpriz kek



Tarifini yıllar önce Yeşil Kivi’nin bloğundan almıştım. Arasında ki hindistancevizli dolgu ve böğürtlen reçeli herkesin dikkatini çekmişti. Farklı ve lezzetli bir kek yapmak isteyenlerin deneyebileceği bir tarif. Tarifin aslı Dr. Oetker paketinden…


Malzemeler:
  • 2 yumurta sarısı
  • 1 su bardağı şeker
  • 100 gr. margarin (veya yarım su bardağı sıvıyağ)
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 çay bardağı iri dövülmüş fındık
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 dolu yemek kaşığı kakao
  • 2 su bardağı un

Yumurta sarıları ve şekeri 5 dakika mikserle çırpın. Sıvıyağ ve sütü ekleyip tekrar çırpın. Kalan malzemeleri de sırasıyla ekleyip çırparak birbirine karışmasını sağlayın.


Hindistan Cevizli İç Harç :

  • 2 yumurta akı
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi
  • 1 çay bardağı vişne ( 2–3 yemek kaşığı böğürtlen reçeli kullandım)
Yumurta aklarını 5 dakika kadar mikserle çırpın. Çırpmaya devam ederek şeker ve hindistan cevizini ekleyin.


Hazırlanması:

  • 12x30 cm.lik dikdörtgen kalıbı (ben orta boy yuvarlak bir kalıp kullandım) yağlayıp hamurun yarısını kalıba yayın.
  • Üzerine daha önce hazırladığınız hindistan cevizli karışımı yayın ve vişneleri (ya da reçeli) dökün.
  • Kalan hamuru en üste gelecek şekilde yayın.
  •  Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirin.

6 yorum:

  1. sürprizli seylere bayilirim :-)
    bende kek yaptim bugün...

    YanıtlaSil
  2. kekmi yaşpastamı süper olmuş canım benim ne güzelde kabarmış oofff
    ellerine sağlık çok öptüm sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. nefis olmuş..elleirne sağlık..tarifi not ettim:))sevgile canımm

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım nefis olmuş sevgiler. mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,

    Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



    Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
    memnuniyet duyacagiz.

    Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
    rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
    tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

    Ptitchef'e kaydolmak için
    http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
    http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
    "Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

    Saygilarimla

    Vincent
    Petitchef.com

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor.canım ellerine sağlık.seni izlemeye aldım bana da beklerim.sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats