3 Mart 2012 Cumartesi

Salep & Evde salep yapımı



Geçen haftalarda kızımı okula bıraktıktan sonra sürekli alışveriş yaptığımız baharatçıya uğrayıp saf toz salep aldım. Hazır toz karışımları içerisinde ki katkı maddelerinden dolayı sevmiyorum. Soğuk kış günlerinde tadını sevenler için güzel bir içecek. Öyle çok fazla miktarlarda almanıza da gerek yok, çok az bir miktar yetiyor salep hazırlamak için. Bol tarçınla ikram etmenizi öneririm ki sevmiyorsanız sade de içebilirsiniz. Küçük kızım çok fazla sevmedi tadını ama büyük kızım tarçınsız olarak bolca içti…
Malzemeler:
  • 1 lt. süt
  • 1 çay kaşığı salep
  • Şeker
  • Tarçın
Hazırlanması:

  • Sütü bir tencereye alın ve içerisine salep ve şekeri ilave edin.
  • Arasıra karıştırarak yaklaşık 15–30 dakika kaynatın.
  • Sürenin sonunda fincanlara paylaştırıp üzerine bolca tarçın serperek ikram edin.


(fotoğraftakiler salep bitkisinin kökü yani yumrusudur. Toplandıktan sonra bu kökler sütle birlikte kaynatılıp iplere diziliyor ve sonra kurutuluyormuş daha sonra ise toz hale getiriliyormuş. Bu bilgiler için ise geçen sene Köse dağlarında ki mantar toplama maceramızda karşılaştığımız ve salep topladığını öğrendiğimiz amcaya teşekkürler. Fotoğrafı geçen seneki Safranbolu gezimizde çekmiştim. Unutmadan yaklaşık bir yıldır arşivde bekleyen Safranbolu gezi fotoğraflarını da paylaşmalıyım en kısa zamanda.)




Benden notlar;


  • İsterseniz Sibel’in tarifinde ki gibi nişasta ilave edebilirsiniz. Daha koyu kıvamlı bir içeceğiniz oluyor ama ben nişastalı halini pek sevmedim.
  • Normalde pişmesine yakın içerisine vanilya ilave ediliyor ama ben son zamanlarda vanilya ile ilgili okuduğum yazılardan dolayı vanilya kullanmıyorum.
  • Pişirdikten sonra soğuyunca buzdolabında birkaç gün boyunca bekletebilirsiniz ve daha sonra kullanacağınız kadarını ısıtıp tarçın ilavesi ile tüketebilirsiniz.
  • Miktar fazla gelir derseniz de yarım ölçü yapabilirsiniz. Ben genellikle aşağıdaki ölçüleri kullanıyorum.

2,5 su bardağı süt
Yarım çay kaşığı salep
2–3 yemek kaşığı şeker
tarçın

Salep’in faydaları;
  • Salep göğsü yumuşatır.
  • Öksürük ve bronşit için yararlıdır.
  • Kabızlığı gidermekte faydalıdır.
  • Zihnin çalışma gücünü arttırır.
  • Kalbi kuvvetlendirir.
  • Vücudun ısınmasını sağlar.

2 yorum:

  1. Evde salep başlığını okuyunca eyvah dedim inşallah abı hayat da o nişastalı şeyden yapmamıştır.çok şükür gerçek salepmiş:) çok komiğime gidiyor benim nişastayı sütle kaynatıp evde salep tarifi diye vermeleri..neyse..

    tarçını çok severim ve bol tarçınlı tercihimdir.ellerine emeklerine sağlık tatlımm.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık. şimdi olsa asla hayır diyemezdim.
    bu arada sevgili papatya prenses, nişastayla yapılana "yalancı salep" deniyor zaten. ben de bloguma eklediğim için bunu belirtme gereği duydum naçizane.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats