5 Nisan 2012 Perşembe

Scones (İngiliz çörekleri)



Tarif defterinden bloğunda gördüğümden beri denemek istediğim bu tarifi, birkaç hafta önce kahvaltıya gelen arkadaşım için hazırladım. İngilizler bu çörekleri ikindi çaylarında aperatif olarak tüketiyorlar ve sıcakken tereyağı, marmelat genellikle de limon sos (lemon curd) ile servis ediyorlarmış. Ben limonlu lezzetleri çok sevdiğim için limon sos ile servis ettim ve çok yakıştırdım. Çörekleri sıcak tüketmenizi tavsiye ediyorum, soğuyunca lezzet kaybı oluyor bence…

Tarif için teşekkürler Ayten Kaya…







Malzemeler:
  • 80 gr. tuzsuz tereyağı ( kup halinde kesilmiş)
  • 3 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1+ 1/4 su bardağı sut
  • 1 tatlı kasığı toz seker
  • 1 çay kasığı tuz






Hazırlanması:


  • Un ve kabartma tozunu derin bir kabın içerisine eleyin.
  • Minik küpler halinde kesilmiş tereyağını, seker ve tuzu ekleyip parmaklarınız ile yağı una iyice yedirin.
  • Sütü ekleyerek hamuru fazla yoğurmadan toparlayın.
  • Hamuru un serpilmiş tezgâha alıp elinizle 2 cm olacak şekilde yayın.(Bu aşamada kesinlikle merdane veya oklava kullanmayın.)
  • Yuvarlak bir kalıp ya da bardak yardımı ile hamura sekil verin.
  •  Çörekleri hafif unlanmış tepsiye dizin.
  • Üzerlerine fırça yardımı ile sut sürüp önceden ısıtılmış 200 derece fırında pembeleşene kadar pişirin.
  • Pişen çörekleri temiz bir mutfak bezine alıp sıcak olarak servis yapın.
Tereyağı, kaymak, marmelât veya krem peynir ile servis edebilirsiniz.
Bu malzemeler ile yaklaşık 16 adet Scones çıkıyor, kullandığınız kalıba göre sayı artıp azalabilir.
Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğinin 28 MART-28 NİSAN tarihleri arasında ki ev sahibi  Marifetane'ye gönderiyor,kolaylıklar diliyorum....


11 yorum:

  1. Canım çörekler nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Gelibolu17'nin hazırladığı

    "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine


    28 MART-28 NİSAN tarihleri arasında


    http://www.marifetane.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım...


    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...


    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız....


    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”


    Muhammed Mustafa (s.a.v)


    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :)


    Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Marifetane (Elif Hatice) ye gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp


    http://www.marifetane.com/ adresimde yayınlayacağım :)


    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  3. Günaydın,
    Nefis görünüyorlar, ellerinize sağlık.Kucak dolusu sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Çayla ikram edilecek değişik bir lezzet olmuş ellerininize sağlık sevgiler:))

    YanıtlaSil
  5. Canım benim teşekkür ediyorum katılımın için tarifi aldım yine beklerim ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. ELLERİNE SAĞLIK CANIMIN İÇİ HARİKA:))

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım kahvaltıda süper gider bence:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Canim tarifde görünümde cok güzel ellerine emeklerine saglik harikasin .Hayirli huzurlu aksamlar öptüm.

    YanıtlaSil
  9. Afiyet seker olsun, begenmene cok sevindim canim :)

    YanıtlaSil
  10. çok güzel görünüyor,tadının da nefis olduğuna eminim,elinize sağlık:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats