20 Kasım 2012 Salı

Armutlu tart


 
Geçen ay, dedem bol miktarda armut göndermiş bahçesinden sağ olsun. Çocuklar armutları severek yediler, kalanlar ise zamanla iyice olgunlaşıp, çikolata rengine dönmeye başladı. Ben de kabuklarını soyup küp şeklinde doğradım ve elmalı tart harcında ki gibi pişirdim. Tart hamuru ile de birleşince harika bir lezzet ortaya çıktı.
Baktım armutlu tart pek bir sevildi, kalan armutlarla tekrar iç malzemesi hazırlayıp bu defa sonra kullanmak için dondurucuya koydum. Daha sonra çıkarıp buzu çözülünce aynı tart hamuru ile pişirdim, sonuç yine harikaydı. Ben tartı pişirmeden önce üzerine yine dondurucuda sonra kullanılmak üzere beklettiğim süt reçelinden ilave ettim ki lezzetine lezzet kattı. Süt reçeli tarifimiz için buraya tıklayabilirsiniz, zahmetli gibi görünse de çok kolay yapılıyor ve tartlarınıza lezzet katıyor.Süt reçeli ilave etmeden bile mutlaka yapılması gereken bir lezzet bence…





Malzemeler:


  • 100 gr. erimiş tereyağı
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
İç malzemesi için;

  • 6–7 adet olgun armut
  • Toz şeker
  • Kırılmış ceviz
  • Tarçın
İyice olgunlaşıp çikolata rengine dönen armutlarınızın kabuklarını soyup küp doğrayın. Zaten çok olgunlaştığı için çabucak ezilecekler doğrarken. Bir tavaya alıp şeker ilavesi ile suyunu çeken kadar pişirin. Pişen armutlarınızın içerisine ceviz ve tarçın ilave edip birkaç defa daha karıştırıp ocağın altını kapatın.

Hazırlanması:

  • Erimiş tereyağını derin bir karıştırma kabının içerisine alın.
  •  Şeker ve yumurtayı ilave edip elinizle iyice karıştırın.
  •  Sıvıyağ ve oda sıcaklığında ki yoğurdu ilave edip tekrar karıştırın.
  • Kabartma tozu ve aldığı kadar un ilavesi ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun.
  • Hamurunuzdan portakal büyüklüğünde bir parça koparıp dondurucuda bekletin.
  • Kalan hamurunuzu 10 dakika kadar dinlendirip kullanacağınız tepsinizin büyüklüğünde açıp, yağlanmış tepsiye yerleştirin.
  •  Hamurun üzerine hazırlayıp soğuttuğunuz iç malzemenizi yayın.
  • İç malzemesinin üzerine kullanacaksanız süt reçelinizi yayın.
  • Daha sonra dondurucuda beklettiğiniz hamuru rendenin iri tarafı ile rendeleyip iç malzemesinin üzerini kaplayacak şekilde yayın.( Hamur iyice donmamışsa rendelemede zorlanabilirsiniz. Ben rendeleyemediğim bazı yumuşak kısımları elimle çok küçük parçalara bölerek iç malzemesinin üzerine yerleştirdim.)
  • 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin. Soğuyunca ya da ılıkken dilimleyip servis edin.



4 yorum:

  1. eline sağlık canım
    nefis olmuş

    YanıtlaSil
  2. Himmm...elma sevmedigime göre tama bana uygun bir lezzet, görüntü elmali gibi ama Armutlu...ellerine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  3. ellerinize saglik

    nefis gorunuyor

    bende bloguma sizi

    beklerim

    bisous bisous


    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş, çok nefis, çok harika :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats