6 Aralık 2012 Perşembe

Elmas kurabiye & Diamond cookie




Uzun zamandır denemek istediğim kurabiyeleri, Şeyma’da da görünce yapmaya karar verdim. Ben kurabiyeleri kendi tarifimi kullanarak yaptım, sizlerde kendi tarifinizle deneyebilirsiniz.Önemli olan kurabiyelere ismini veren elmasa benzemesi için toz şekere bulanması. Çay davetleriniz için de oldukça şık ve lezzetli bir tarif.





Malzemeler:


  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı un
Hazırlanması:

  • Yumurta, oda sıcaklığında ki tereyağı, şeker ve sıvıyağı derin bir kabın içerisine alıp karıştırın.
  •  Kakao, un ve kabartma tozunu ilave edip hamur yoğurun.
  • Hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar koparıp yuvarlayın.(ben fındıktan biraz daha büyük parçalar kopardım.)
  • Yuvarlakları bir tabağa koyduğunuz toz şekerlerin içerisine atıp şekere bulayın.
  • Fırın tepsisine alıp ortalarına parmağınızın ucu ile bastırıp yuvarlaklar açın
  • 180 derece fırında pişirin.
  •  Kurabiyeler soğuduktan sonra ortalarına eritilmiş çikolata döküp servis edin.

Not: Ben bazı kurabiyeleri sadece yuvarlak yaptım, sizde istediğiniz şekilde yapabilirsiniz. Un miktarı yumurtanın büyüklüğüne ve tereyağına göre değişiklik gösterebilir, ele yapışmayan bir hamur olması gerekiyor.



11 yorum:

  1. harika olmuş

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik cok güzel görün+üyor afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık canım
    nefis görünüyor
    afiyet bal olsun
    kal sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  4. çok niyetleniyorum bu kurabiyeyi yapmaya.fırsat olmadı.
    Eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Kurabiyeler nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    kurabiye canavari olarak cok nefis bir kurabiye tarifi buldum sayfanizda.Elinize saglik hepsi cok güzeller.

    YanıtlaSil
  7. Elmas gibi parlıyor. Nefis olduğuna eminim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Kurabiye tarifleriniz aynı



    http://arenandfamily.blogspot.com/2012/12/elmas-kurabiyedaimond-cookies.html

    YanıtlaSil
  9. Haber verdiğiniz için teşekkür ederim isim bırakmadan yorum bırakan okuyucu,sıkça rastladığım bir durum bu açıkçası.Tarif alınıyor ama ne hikmetse kaynak göstermedem kendisinin gibi yayınlanıyor!!!

    YanıtlaSil
  10. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım merhaba.ellerıne sağlık.bugun sayfanı zıyaret ettım.kurabıye tarıflerıne baktım.hangısını not alıcagıı sasırdım.hepsı bırbırınden güzel...canım senı eklıyorum..takıpcınım...benım sayfamada beklerım.memnun olurum..sevgılerımı bırakıyorum...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats