27 Aralık 2012 Perşembe

Pasta süslemelerinde Antep fıstığı yerine ne kullanabilirim?




Cevabı baştan söyleyeyim “ıspanaklı kek kırıntıları”




Uzun zamandır paylaşmak istediğim bir yazı olsa da ancak hazırlayabildim fotoğrafları. İlk zamanlar ıspanaklı pasta yapmak için kullanıyordum pastalarda ıspanağı. Elimde kalan ıspanaklı kek kırıntılarını ise truff ya da kek topları yaparak değerlendirdim. Evde fıstık tozu kalmadığı bir gün daha sonra değerlendirmek üzere dondurucuya koyduğum ıspanaklı kek kırıntılarını kullanmak aklıma geldi pasta süslemesinde. Şimdilerde ıspanaklı kek kırıntılarını çoğu zaman Antep fıstığı yerine pasta ve tatlı süslemelerinde kullanmak için dondurucudan eksik etmiyorum. Tek yapmanız gereken ıspanaklı kek yapıp rondodan çekmek ve tepsiye serip biraz kurumasını sağlayarak ya da çok kısa bir süre fırınladıktan sonra dondurucuda saklamak. Ispanaklı kek yapmak ve nasıl toz haline getirdiğimize bakmak için burayı ve burayı tıklayın. Ben fotoğraflarda ki tatlıların süslemesinde toz haline getirdiğim ıspanaklı kekleri kullandım ve hiç anlaşılmadı (anlaşılsaydı da sorun olmazdı zaten),buda “mutfakta çareler tükenmez” felsefesinin kanıtı…



4 yorum:

  1. Hiç anlaşılmasının en önemli sebebi "dekor fıstık" adı altında satılan ürünler. Eskiden eser miktarda antep fıstığı çok biktarda bezelye kurusu ile yapılıyordu. Şimdi yer fıstığı ile yapılıyor sanırım.

    İnsanlar zaten ismine bakmadan ucuzunu aldıkları için tat alma duyguları yok malesef.

    Sunun haricinde güzel fikir:)

    YanıtlaSil
  2. gerçekten çok iyi fikir. aklınıza sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Ispanaklı pastanın üzerine rondodan çekip serpiştiriyorum ben de :) hiç anlamıyorlar, Antep fıstıklı sanıyorlar zaten..Evvelki gün böyle bir şey yaşadım zaten.. kursa götürdüğüm ıspanaklı pastayı yedikten sonra fıstıklı değil de ıspanaklı olduğunu söylediğimde çok şaşırdılar :)

    YanıtlaSil
  4. kardeşim ben ıspanaklı kek yaptığım zaman kenarlarından yeteri miktarda kesip fıstık ceviz yada cevizle robotta karıştırıp dondurucuya bırakıyorum lazım oldukça çıkarıp kullanıyorum. selamlar iyi geceler:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats