19 Aralık 2012 Çarşamba

Taze Bakla Kızartması




Tarifin tek püf noktası baklaların çok taze, körpecik olması gerekiyor yoksa iyi pişmiyor ve lezzet kaybı oluyor. Ben çok az sıvıyağda arkalı önlü kızartarak yapıyorum isteğe bağlı bol yağda da kızartabilirsiniz. Üzerine dökeceğiniz yoğurt ise olmazsa olmazlardan. Anlayacağınız ikisi birlikte muhteşem bir ikili oluyorlar. Tarifi taze fasulye ve bezelye ile de deneyebilirsiniz.

Baklanın mevsimi olmamasından anlayacağınız üzere uzun süredir arşivde bekleyenler arasındaydı bu tarifte, siz bir kenara not edin ve mevsiminde deneyin mutlaka…



Malzemeler:
  • Yarım kilo taze bakla
  • Yoğurt
  • Dereotu
Kızartmak için; sıvıyağ

Hazırlanması:

  • Baklaları temizleyip yıkayın ve iyice kurulayın.
  • Teflon tavaya sıvıyağı ilave edip yağ kızınca baklaları ekleyip çok az tuz serpin.
  • Arkalı önlü kızartıp servis tabağına alın.





6 yorum:

  1. ellerine saglik .
    bu gün her yere ayni seyi yaziyorum ama tüm arkadaslarim sevdigim yemekleri yapmislar beni delirtiyorlar
    hangisini bulsam hangisini yapsam
    ah gurbet
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor eline sağlık
    afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  3. Bol yoğurtla yerimde yerim,doyamam bu lezzete..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Yemek dergilerinden birisinde görmüştüm ama henüz deneme fırsatım olmadı..Tadında farklılık oluyor mu..

    Ellerine sağlık canım ,sevgiler

    YanıtlaSil
  5. şu baklayla yıldızım bi barışmadı..ama dediğin gibi körpeciğinide hiç yemedim...bu hali nefis görünüyor..elerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. merhaba blogunu yeni keşfettim
    Üyenim.
    Benimde moda blogum var
    beklerim=)
    sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats