27 Şubat 2013 Çarşamba

Çağla Badem Turşusu




Geçen haftalarda dışarıda yemek yediğimiz bir gün masaya getirilen turşunun içerisinde ki bademleri görünce, geçen sene yaptığım badem turşusu aklıma geldi. Anlayacağınız üzere tarifini bloğa eklemeyi unuttuğum gibi yaptığımı da unutmuşum. Eve gidince kontrol ettim, gayet güzel görünüyordu. Özellikle de çocuklar tadına bayıldılar. Zaten küçük bir kavanoz yapmıştım ki birkaç gün içerisinde tükendi turşumuz. Bu sene nasip olursa daha çok yapmayı düşünüyorum. Mevsimi geldiğinde sizlerde mutlaka denemelisiniz. Deneme amaçlı yaptığım için ölçülü yapmamıştım, yaptığım haliyle yazıyorum.







Malzemeler:
  •  Çağla badem
  • Sirke
  • Tuz
  • Su

 Hazırlanması:
  •  Çağla bademlerin saplarını ayıklayıp yıkayın ve suyunu süzün. 
  • Yarım litrelik cam kavanozun içerisine bademleri doldurun. 
  • Kavanozun yarısına gelecek şekilde üzüm sirkesi ile doldurun. 
  • Tuzunu ilave edip kavanozun kalan kısmına tamamen su ile doldurun. 
  • Ağzını kapatıp birkaç defa alt üst çevirin ki sirkeler dağılsın. 
  • Serin bir yerde turşunuzun olması için bekleyin.





2 yorum:

  1. elıne sağlık tadını merak ettım bulunca deneyeceğım

    YanıtlaSil
  2. çağla bana ilkokul 4.sınıfımı hatırlatır hep. okulumuzun civarında bi amca el arabasında satardı ve alır yerdik. sonra yıllarca yememiştim :)

    bu sene bulursam denerim belki. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats