22 Şubat 2013 Cuma

Puf poğaça



Yarıyıl tatilinde annemleri ziyarete gittiğimizde annemim komşusu Havva bizi kahvaltıya davet etti. Daha önceden yeğenimden bolca methini duyduğum bu harika poğaçalardan yapmıştı. Ben de herkesin çok beğendiği bu nefis poğaçaları sizlerle paylaşmak için fotoğrafladım ve tarifini aldım. Daha sonra da defalarca yaptım, aynı yumuşaklıkta ve lezzette oldular. Hatta en son yaptığımda eşim ve çocuklarım “şimdiye kadar ki en lezzetli poğaçalardan birisi olmuş” dediler. Bu kadar övgüden sonra mutlaka denemelisiniz diyeceğim bir tarif olduğunu tahmin edersiniz sanırım.





Malzemeler:
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 paket instant kuru hamur mayası
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 çay kaşığı  mahlep
  • Aldığı kadar un

 Üzeri için; yumurta sarısı

Hazırlanması:
  • Ilık süt, şeker ve mayayı derin bir kabın içerisine alın ve 10 dakika kadar bekletin. 
  • Maya kabarmaya başlayınca sıvıyağ, mahlep ve tuzu ilave edip karıştırın. 
  • Aldığı kadar un ilavesi ile kulak memesi yumuşaklığında (çok fazla un ilave ederseniz poğaçalarınız sert olur) bir hamur yoğurun.(ben 5 su bardağı +2-3 yemek kaşığı kadar un ilave ediyorum,siz kontrollü olarak ekleyin)
  •  Hamurun üzerini örtüp 30 dakika kadar bekletin. 
  • Hamur mayalandıktan sonra elinizle küçük parçalar koparıp yuvarlayın ve fırın tepsisine dizin. 
  • Fırın tepsisinde de 15 dakika kadar mayasının gelmesi için bekletip üzerine yumurta sarısı sürün.
  • 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin. 
  • Fırını kapatıp pişen poğaçaların üzerine temiz bir bez örtüp fırının içerisinde bekletin ki poğaçalar sertleşmesin.








5 yorum:

  1. Harika...Arasına peynir domates..Şahane.

    YanıtlaSil
  2. elınıze sağlık deneyecem ama ınstant mayayı ben unla karıstırıp eklıyorum oyle yapsam olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin yaptığınız haliyle de olur,çoğu zaman mayayı bende unla karıştırıyorum.umarım deneyip beğenirsiniz.

      Sil
  3. gerçekten de puf puf olmuş.elinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine saglik

    cok güzel olmus canim

    :-)))

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats