27 Şubat 2013 Çarşamba

Siyah bulgurlu etsiz çiğ köfte




Siyah bulgur diye bilinen çiğ köftelik bulgurla daha kıvamlı ve lezzetli çiğ köfteler yapılabildiğini keşfettiğimden beri aşağıda anlattığım şekilde yapıyorum çiğ köfteleri. Tadına bakan herkesin çok beğendiği bir lezzet çıkıyor ortaya. Aslında daha önce etsiz ve patatesli çiğ köfte tariflerini vermiştim. Onlarda lezzetli ve güvendiğim tariflerdi. Ama siyah bulgur kesinlikle ayrı bir lezzet katıyor ve köfteyi toparlaması daha kolay oluyor. Çiğ köfte yapmasını ve yemesini seviyorsanız mutlaka denemelisiniz.






Malzemeler:
  • 3 yemek kaşığı isot
  • 3 yemek kaşığı çiğ köfte baharatı
  • 1 yemek kaşığı toz kırmızı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı toz karabiber
  • 1 yemek kaşığı limontuzu
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı biber salçası
  • 5 su bardağı siyah bulgur
  • 4 su bardağı sıcak su
  • 4–5 diş sarımsak rendesi
  • 2 orta boy kuru soğan rendesi
  • Nar ekşisi
  • Yarım demet maydanoz






Hazırlanması:
  • Limon tuzunu derin bir kabın içerisine alın ve üzerine 1 su bardağı sıcak su ilave edip eriyene kadar karıştırın. 
  • Eriyen limon tuzunun içerisine isot, çiğ köfte baharatı, karabiber, kırmızı pul biber, domates -biber salçasını ilave edin ve iyice karıştırın. 
  • Bu karışımın içerisine çiğ köftelik bulguru ve kalan 3 su bardağı sıcak suyu ekleyin ve karıştırın. 
  • Ağzını kapatıp 15 dakika kadar bulgurlar yumuşayana kadar bekletin. 
  • Yumuşayan bulgurlarınızın üzerine rendelenmiş soğan ve sarımsakları da ekleyip iyice yoğurun.
  •  En son nar ekşisini ve doğranmış maydanozları da ilave edip çok az yoğurun.
  •  Elinizle şekil verip servis edin.




3 yorum:

  1. Ellerine sağlık....Eminim tadıda görüntüsü kadar güzeldir...

    YanıtlaSil
  2. ben acı yiyemem ama bir arkadaşım sayesinde azz acılı çiğ köfteyi sevmiştim.ne de olsa söz konusu bulgur:)
    şuan bu tabak benim olsa!mımm:)

    siyah bulgur püf noktası için ayrıca teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel gözüküyor. Ben de siyah bulgurla yapıyorum ama, az suyla yapıyorum. Çok yorucu oluyor ve uzun sürüyor. Sizin tarifi mutlaka deneyeceğim. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats