8 Nisan 2013 Pazartesi

Evde cocostar yapımı





Küçüklerin ve hiç büyüyemeyen büyüklerin bayıldığı bir lezzetin ev yapımı tarifini paylaşacağım bugün sizlerle. Eminim bizim ailede olduğu gibi pek çok ailede de sevilecektir, özellikle de çocuklar tarafından. Benim tam bir cocostar sevdalısı kızım pek beğendi. Yapımı da oldukça kolay, malzemelerinse her evde bulunabileceğini düşünüyorum. Tek kötü tarafı bol kalorili olması…




Malzemeler:
  • 2 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı kaymak (krema da kullanabilirsiniz)
  • 2–3 yemek kaşığı pudra şekeri (ben kullanmadım)

 Üzeri için; 1 paket bitter çikolata

Hazırlanması:
  • Kaymağı ve şekeri karıştırma kabına alın.
  •  Üzerine yavaş yavaş hindistan cevizini ilave ederek karışımı yoğurun.
  •  Karışım toparlanınca yoğurmayı bırakın.
  •  Küçük bir kare ya da dikdörtgen borcam tepsiyi sudan geçirip suyunu süzdürün. 
  • Karışımın tamamını tepsinin içerisine döküp elinizle bastırarak yayın.
  •  Buzdolabında 1–2 saat bekleterek sertleşmesini sağlayın. (Ya da dondurucuda 30–60 dakika arasında sertleşene kadar bekletebilirsiniz.)
  • Sertleşen cocostarları bıçakla istediğiniz büyüklüklerde dilimlere ayırın.
  • Bir çaydanlığa ya da küçük bir tencereye su doldurup kaynatın. 
  • Üzerine ısıya dayanıklı cam bir kâse yerleştirip kâsenin içerisine çikolataları koyun ve benmari usulü suyun sıcaklığı ile çikolataların erimesini sağlayın. 
  • Eriyen çikolataların içerisine cocostar dilimlerini atıp her yerinin çikolataya bulanmasını sağlayın ve bir çatal yardımıyla alıp yağlı kâğıt serilmiş ir tepsiye alın. 
  • Bütün dilimlere de aynı işlemi uyguladıktan sonra tekrar buzdolabına koyup bu defa çikolataların donmasını sağlayın. 
  • Çikolatalar donduğu zaman servis edin.


 Not; ben şeker kullanmadım, çikolatada ki yeterli geldi ama şeker sevenler ekleyebilirler.
Kaymağı da hazır kullanmadım. Yoğurt yaparken kaynattığım sütten biriktirdiğim kaymağı kullandım.







12 yorum:

  1. yine enfes bir lezzetle karşımızdasın.Ellerine sağlık arkadaşım.Nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım off nefis görünüyor. bana da beklerim. sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. Cocostar sevmiyorum ama evde yapman çok güzel. Sevenler için denemeliyim :)

    ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. şu midem bi düzelsin
    hemen yapacağımdır
    olmadı alacağımdır :)

    YanıtlaSil
  5. süper bişey bu ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. MAŞAALLAH ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.:)

    YanıtlaSil
  7. Hımm gerçekten harika görünüyor. Büyük küçük hiç kimse hayır diyemez sanırım buna. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Ne yaptın sen. Bomba bu bomba.
    Ellerinize sağlık.

    Bitmiş anne

    YanıtlaSil
  9. elinize sağlık tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Ben bayıldım buna. En kısa zamanda yapacağım inşallah

    YanıtlaSil
  11. krema kullanırsak kremayı önce çırpıp sertleşritmekmi gerekir?
    birde bu tatlı buzdolabında kaç gün beleyebilir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kremayı çırpmadan kullanabilirsiniz,buzdolabında bir kaç gün bekleyebilir.

      Sil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats