3 Nisan 2013 Çarşamba

Evde galeta unu yapımı




Uzun zamandır galeta ununu hazır kullanmıyorum, evde kendi yaptığım ekmeklerden yapıyorum. Taze ya da bayat ekmek hiç fark etmiyor. Tabi ki bayat ekmek olursa daha iyi olur, değerlendirmiş oluruz. Malzeme listesi vermeye gerek yok bu tarifimizde, yapımı oldukça kolay. Evdeki ekmeklerimizi küçük parçalara ayırıp teflon tavada ya da fırında biraz kurutuyoruz.( Ama miktar fazla olursa fırın daha iyi sonuç veriyor, tavada karıştırma işlemi biraz zorluyor.)
Kuruttuğumuz ekmekleri rondonun içerisine alıp iyice ufalanana kadar çekiyoruz.( Eğer çekilen ekmeklerinizin inceliği istediğiniz gibi olmazsa elekten geçirip daha ince bir galeta unu elde edebilirsiniz.)
Ben sonrasında galeta unlarımı buzdolabı poşetlerine paylaştırıp dondurucuda saklıyorum. Böylece her gerektiğinde elimin altında hazır olmuş oluyorlar. İster köfte içerisine ister tatlılara, böreklere.



1 yorum:

  1. Bende kalan bayat ekmeklerimi kurutup robottan geçiriyorum.Sonra kuru ve temiz bir kavonoza dolduruyorum...Köftelere kızertmalara kullanıyorum..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats