6 Nisan 2013 Cumartesi

Taze bakla yemeği





Malzemeler:

  • 1 kilo taze bakla
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1–2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı sıcak su

Hazırlanması:
  • Soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağda kavurun.
  • İçerisine ikiye bölünüp yıkanmış ve suyu süzülmüş baklaları ilave edin. 
  • Baklaların üzerine 1 yemek kaşığı unu serpiştirin ve karıştırın. 
  • Sıcak suyu ilave edip kaynatın. 
  • Düdüklü tencerenin ağzını kapatın ve kısık ateşte 15–20 dakika pişirin. 
  • Pişme süresi tencerenize göre değişecektir kendiniz ayarlayabilirsiniz. 
  • Piştikten sonra üzerine dereotu serpiştirip yoğurtla servis edebilirsiniz.


Ben normalde baklaları yukarıda anlattığım şekilde pişiriyorum. Bazen de aşağıdaki şekillerde pişiriyorum siz istediğiniz yöntemi kullanabilirsiniz.





İsterseniz; baklaları temizleyip, yıkayın ve düdüklü tencereye alın. Üzerine yemeklik doğranmış soğanı ve unu serpiştirin. Sıcak suyu ve sıvıyağı ekleyip kaynadıktan sonra kapağını kapatın ve kısık ateşte pişirin. Bu şekilde de soğanı kavurmadan bütün malzemeleri çiğ ekleyip daha pratik olarak hazırlayabilirsiniz.

Ya da;

 Hiç un ilave etmeden sırasıyla tariflerde ki aynı işlemleri uygulayarak pişirebilirsiniz. Ben çoğu zamanda bu şekilde yapıyorum.



1 yorum:

  1. bugün aldım pazardan miss
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats