21 Haziran 2013 Cuma

Çorum yemekleri etkinliği 16.tarif: Yanıç




Etkinliğimizin 16. tarifi birçoğumuzun gözleme olarak ta bildiği bir hamur işi olan Yanıç. İç malzemesini isteğinize göre kıymalı, peynirli, patatesli, mantarlı hazırlayabilirsiniz. Bir de sac üzerinde yapma imkânınız varsa değmeyin lezzetine.

Etkinliğimize bu harika lezzetle katılan Beyza hanım’a teşekkür ediyorum…

Malzemeler:

Hamuru için;
  • 6 su bardağı un
  • 3 su bardağı su
  • Tuz


İç malzemesi:

  • Yarım kilo ıspanak
  • 2 yumurta
  • 5 adet orta boy kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Tuz
  • Karabiber
  • Kırmızı pul biber

 Küçük bir tavada sıvıyağda yumurtaları karıştırarak pişirin. Ispanakları temizleyip doğrayın ve iyice yıkayıp suyunu süzüp derin bir kaba alın. İçerisine tuz, ince doğranmış soğan, baharat ve yağda pişirilmiş yumurtayı ilave edip iyice karıştırın.
Not; ıspanaklar çiğ olacak.

Hazırlanması:

  • Un, su ve tuz ile bir hamur yoğurun ve yoğurduğunuz hamuru 10 dakika kadar dinlendirin.
  •  Dinlenen hamuru limon büyüklüğünde eşit parçalara ayırın. 
  • Her parçayı oklava yardımıyla açın. 
  • Açtığınız hamurun yarısına iç malzemesinden serpin. 
  • Boş kenarını malzemeli kısmın üzerine doğru kapatın. 
  • Teflon tavada ya da sac üzerinde alt üst ederek iki tarafını da pişirin.
  • Piştikten sonra yanıçları (gözlemeleri) tereyağı ile yağlayıp sıcak olarak servis edin.





1 yorum:

  1. Çorumluyum ben de lakin bir yıldır Erciş'te yaşıyorum. Dün akşam canım annemin yaptığı yanıçlardan istedi, tam tarifi için hazır açıkken internete bakayı dedim beni hemen size yönlendirdi :) Hem hemşehrime hem de bir blogdaşıma rastlamak beni mutlu etti :)

    Ellerinize sağlık, tarif için teşekkürler demek istedim:) İnsan uzaktayken daha da çok arıyor aşina olduğu lezzetleri :)

    Sevgiler, Ayşe

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats