10 Haziran 2013 Pazartesi

Çorum yemekleri etkinliği 1.tarif: Yırtmaç





Çorum yemekleri etkinliğimizin tariflerini paylaşmaya başlıyorum. Çok güzel yöresel yemek tariflerimiz geldi ve gelmeye de devam ediyor. Katılan tüm arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum, katılmayı düşünüp, fotoğraf ve tarif göndermek isteyenler için son katılım tarihimiz 15 Haziran.

 Etkinliğimizin ilk yemeği, Mutfağa Buyrun bloğunun gönderdiği "Yırtmaç" tarifi. Etkinliğimize katılıp bizlere bol vitaminli harika bir lezzet olan bu yöresel yemeğimizi tanıttığı için teşekkür ediyorum.Arkadaşımızın bir diğer etkinlik yemeği olan “Malak” tarifine buradan ulaşabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 1 el taze asma yaprağı (küçük parçalar olacak şekilde yırtılacak)
  • 1 kâse yeşil mercimek
  • 1 kâse börülce
  • 1 kâse nohut
  • 1 tane kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • sıcak su
  • Tuz

Üzeri için: sarımsaklı yoğurt

Hazırlanması:
  • Kuru soğan yemeklik doğranır ve tencereye alınıp zeytinyağında kavrulur.
  •  Domates salçası ilave edilerek kavrulmaya devam edilir.
  •  Kavrulan soğana yırtılarak küçük parçalara ayrılan taze asma yaprakları ilave edilip biraz daha kavrulur.
  •  Kavrulan yaprakların üzerine haşlanmış mercimek, nohut ve börülce ilave edilerek karıştırılır. 
  • Tuz ve üzerini geçecek kadar kaynar su ilave edilerek kısık ateşte pişirilir.
  •  Pişen yemeğimiz sarımsaklı yoğurtla servis yapılır.

NOT: yapraklar sarmalık değil asmanın uçlarından toplanan küçük (körpe) yapraklar olmalı.

2 yorum:

  1. Merhabalar canım,
    Çok ilginç bir tarif ellerinize sağlık. Bloğunuzu severek takip ediyorum bana da beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. Sevgili abı hayat biliyorsun ki mutfakta pek iyi değilim ;)) sadece izleyici olabilirim çorum yemekleri etkinliğinde;)))) bu hafta bu yemekten yapmayı planlıyordum ilginç bir tesadüf oldu,Çorum'u bi arkadaşımdan duymuştum .yaprağım da var .. Yarın yapayım paylaşım için teşekkür ediyorum ilgiyle takip ediyorum sevgiler.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats