12 Haziran 2013 Çarşamba

Çorum yemekleri etkinliği 4.tarif: Patatesli Hingel




Etkinliğimizin 4.tarifi Çorum ve çevresinde çok sık yapılan benim şeklini çok sevdiğim Patatesli Hingel tarifimiz. Çorumlu olmayan ama etkinliğimize harika bir Çorum yemeği ile katılan Disalce bloğuna teşekkür ediyorum…

Malzemeler:
Hamur için;

· 1 adet yumurta
· 1 su bardağı su
· 2 tatlı kaşığı tuz
· Aldığı kadar un (yaklaşık üç bardak un)

İç harcı için;

· 3–4 adet patates
· 1 tatlı kaşığı pul biber
· Tuz

Üzeri için;

· 1 kâse yoğurt+sarımsak
· 1 tepeleme  yemek kaşığı tereyağı
· 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber

 Haşlamak için; 2 lt kaynamış su ve tuz






Hazırlanması:
  • Su ve yumurta derin bir yoğurma kabına konulur.
  •  Üzerine tuz atılır ve yavaş yavaş un ilave edilir.
  •  Kulak memesinden az sert hamur yoğrulur.
  •  Bu arada patatesler soyulur haşlanır, biber ve tuz ilavesi ile karıştırılır. 
  • Hamur unlanmış tezgâhta ince bir şekilde (mantı hamuru gibi) açılır. 
  • Dar ağızlı bir su bardağı ile yuvarlak şekiller çıkarılır.
  •  Her birine patatesli iç konur.
  •  İç konmuş hamur yarım ay şeklinde bir kenarından hamur yapıştırılır ve ileri doğru bir sağdan bir soldan hamur tutturularak zigzag şekilde devam edilir. 
  • En son noktası iyice yapıştırılır ve unlanmış bir bez üzerine dizilir.
  •  Bütün hamur yapıldıktan sonra kaynayan suya tuz atılır ve hamurlar tek tek içine atılır.
  • Kaynarken suyun üzerine çıkan hamurlar bir müddette böyle kaynar ve süzgeç ile servis tabağına alınır.
  •  Üzerine eritilmiş tereyağı gezdirilir. 
  • Yoğurt ezilmiş sarımsakla karıştırılır ve hingellerin üzerine gezdirilir. 
  • Arzuya göre en üste tereyağ da kızdırılmış biber gezdirilir.





5 yorum:

  1. canım teşekkür ederim güzel sözlerin için.başarılar diliyorum.güzel bir etkinlik oldu..bol katılımlı bir etkinlik olsun inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim canım,etkinliğimize katıldığın ve harika sunumlu bir yemek tarifi gönderdiğin için:::))

      Sil
  2. biz de çok severiz ama bu şekli muntazam yapamam :( ben de üçgen kapatarak yaparım...
    ellerine sağlık..
    bu arada Çorum yemeği olduğunu bilmiyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorum ve çevre illerde (özellikle de Sivas'ta) da çok sık ve farklı şekillerde yapılan bir yemek,her hali lezzetli:::)))

      Sil
  3. Bir Sivasli olarak bilmemmi,tadi nefistir.Ama ben yogurtsuz halini biliyorum.
    Yapanin eline saglik,yiyenlere afiyet olsun.Sule

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats