27 Haziran 2013 Perşembe

Ruşeymli tam buğday unlu ekmek



Uzun süredir ekmeğimi evde kendim yaptığımdan bahsetmiştim. Ekmeklerde çoğunlukla tam buğday unu kullanıyorum. Temel ekmek tarifime ruşeym ilave ederek hem lezzetli hem de sağlıklı ekmekler yapıyorum.






Malzemeler:

  • 10 su bardağı HATAP tam buğday unu
  • 5 su bardağı ılık su
  • 1 paket yaş maya
  • 1 çay kaşığı Şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • Yarım çay bardağından biraz fazla HATAP RUŞEYM 

 Hazırlanması:

  • Ilık suyun içerisine şeker ve mayayı ekleyip karıştın.10 dakika kadar bekletin. 
  • Maya kabarmaya başlayınca tuz, ruşeym ve unu yavaş yavaş ilave ederek hamur yoğurun. 
  • Yoğurduğunuz hamuru ağzı kapalı olarak 30 dakika bekletin. 
  • Elinizi suyla ıslatarak hamuru 3 eşit parçaya bölün ve şekil vererek yağlı kâğıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirin.
  • İsterseniz de kelepçeli kek kalıbına aynı işlemleri yaparak hamuru yerleştirin.
  •  Ekmeklerin üzerine de ruşeym serperek 180 derece fırında pişirin.




4 yorum:

  1. bi ara bende bi düzen oturtmuş ekmeği kendim yapıyordum.epeydir yapamaz oldum. tekrar başlamak lazım, yeni hatap unumla :)

    ellerine sağlık, şifa olsun

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor, ellerine sağlık...:)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bi tarif olmuş da , ben bu unu nerden bulucam yahu :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats