31 Ekim 2013 Perşembe

Limonlu puding & Limonlu krema




İnsanın canının çektiği lezzetlerle vücudunun ihtiyacı olanlar arasında bağ olduğu ne kadar doğrudur bilemiyorum ama bazı dönemler sürekli limonlu tarifler denemek istiyorum. Geçen senelerde limonlu dilimler en sık yaptığım lezzetlerden birisiyken bu yıl kalori olarak daha masum olan limonlu pudinge takmış durumdayım. Tabi kızlarımın isyan ettiği limonlu kekleri de unutmamak lazım. Ufukta limonlu tart denemeleri görünse de henüz istediğim gibi bir tarif bulabilmiş değilim, tavsiyelerinize açığımJ. Eminim aranızda benim gibi limonlu pasta, kurabiye, tart vs. sevenleriniz vardır. Denediğiniz lezzetlerde kullanabileceğiniz limonlu bir krema tarifi arıyorsanız hemen bir kenara not edin, eminim çok seveceksiniz. Ben rengi de uyumlu olsun diye zerdeçal kullandım, siz eklemeyebilirsiniz.

Malzemeler:
  •  2 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı HATAP un
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 limon kabuğu rendesi ve suyu
  • Yarım çay kaşığı zerdeçal


Hazırlanması:
  • Sütü bir tencereye alın. İçerisine nişasta, un, şeker, limon kabuğu rendesi ve zerdeçalı ekleyin. 
  • Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin. 
  • Ocağın altını kapatın ve limonun suyunu kremaya ilave edip hemen hızlıca bir çırpıcı yardımıyla karıştırın.
  •  Daha sonra arasıra karıştırarak oda sıcaklığına gelmesini sağlayın. 
  • Buzdolabında soğutup istediğiniz şekilde kullanın.



Tarif için teşekkürler Pınar…



6 yorum:

  1. Limonlu tatları ben de çok severim,özellikle yazın!Tatlıyla çok aram olmadığından bu tür tatlar tam bana göre...Eline sağlık!

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık nefiss olmuştur denenmeli
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Limonlu şeyleri çok seviyorum ama içine hazır limon aroması bile katsam o hazır yapılan limonlu ürünlerin lezzetini bulamıyorum ve çok gıcık oluyorum:))
    Ama denemek istiyorum bunu bakalım ne zaman.. Ellerine emeklerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Nefis olmuş ellerine sağlık sevgiler:

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık nefis olmuş..Portakal ve limon kabuğu nerdeyse tüm sütlü tatlılara yakışıyor:)Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. tarif için teşekkürler. tadı çok güzel biraz mayhoş oldu, daha tatlı olmasını isteyenler (eşim gibi) için ekstra şeker eklense nasıl olur acaba?
    yalnız limon suyunu ekleyince kıvamı biraz cıvıklaştı. ben yeterince pişirmedim mi acaba?

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats