10 Ekim 2013 Perşembe

Pepeçura & kokulu üzüm muhallebisi &mısır unlu muhallebi




Uzun zamandır tadını merak edip denemek istediğim bir tatlıydı. Açıkçası içerisinde ki mısır ununun ve kokulu üzümün uyumunu, nasıl bir lezzet katacağını merak ediyordum. Arkadaşım kendi bahçelerinde yetişen kokulu üzümlerden getirince deneme fırsatım oldu. Rengiyle, kıvamıyla, lezzetiyle ve kokusuyla benden geçer not alanlar listesine eklendi kendileri J.Birçoğunuzun da bildiği gibi Pepeçura daha çok Rize ve civarında yetişen üzümlerle yapılan bir Karadeniz tatlısı. Benim kullandığım üzümler Çorum civarında yetişiyor, belki bir gün Karadeniz bahçelerinde yetişen üzümlerle denemek de nasip olur…






Malzemeler:
  • 3 su bardağı kokulu üzüm suyu
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı(tepeleme) mısır unu
  • 3 yemek kaşığı şeker

Hazırlanması:
  • Üzüm suyunu, nişastayı, mısır ununu ve şekeri bir tencereye alıp sürekli karıştırarak pişirin ve ocağı kapatın. 
  • Pişen muhallebinizi ara sıra karıştırarak ılınmasını sağlayın.
  •  Ilınan muhallebiyi servis kâselerine paylaştırın ve tamamen soğuması için dolaba kaldırın. 
  • Soğuduktan sonra servis edin.


Notlar: daha koyu kıvamlı bir muhallebi isterseniz mısır ununu 2 yemek kaşığı kullanın. Şeker miktarı damak tadınıza ve üzümün ekşiliğine göre değişebilir.

Üzüm suyunu elde etmek için; 3–4 salkım kokulu üzümü tanelerine ayırıp yıkadım ve 3,5 su bardağı kadar su ile kaynattım. Soğuyunca tanelerini süzüp suyunu muhallebi yapımında kullandım. Bu şekilde harika görünümlü bir üzüm suyu elde ettim.







7 yorum:

  1. hiç duymamıştım gerçekten lezzetli görünüyor. ellerinize sağlık!:)

    YanıtlaSil
  2. canım hiç denemedim,tatmakta nasip olmadı,ama hoş bir şeye benziyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık nefis , kolay yemek tarifleri adlı bloğumda çekiliş düzenledim katılır mısın ? Blogspot tabanlı blog kullananlara özel çekiliş http://www.seviminaskanasi.com/2013/09/bloggerlara-ozel-cekilis.html

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı bayramlar,sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Sizlerde Yemek Tarifi Formumuzdan Yemeklerinizi Paylaşabilir ve Gelir Elde Edebilirsiniz..

    http://www.yemekforumu.com/forum.php

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglık biz cok yaparız ama gercekten karadeniz üzümüyle yapmalısın ben sana yollayayım :))

    YanıtlaSil
  7. Tariflerini çok beğendim arkadaşım senide siteme beklerim.

    Hazır Yufkadan Börek Tarifleri - http://www.selmamutfakta.com/2016/01/hazir-yufkadan-borek-tarifleri.html

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats