17 Aralık 2015 Perşembe

Tencerede Fincan Kek






Yıllar önce çok sık yaptığım bir pişirme yöntemini son zamanlarda kızımın beslenmesindeki kek günlerinde tekrar dener oldum. Hem fırın açmaya gerek kalmıyor, hem fincanda tencerenin içerisinde pişen kekler kızımın çok hoşuna gidiyor hem de çok pratik bir şekilde çabucak hazır oluyor. Yumuşacık kendinden nemli keklerinizde artı olarak yanınıza kalıyor. İstediğiniz tarifle deneyebilirsiniz ama kakaolu keklerde daha iyi sonuç alınıyor. Benim yıllardır bir türlü bloğa ekleyemediğim tarifi yazıp daha önce denememiş olanlara ya da uzun zamandır unutanlara tekrardan hatırlatmış olalım.

Selam ve dua ile…








Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • Yarım çay bardağı şeker
  • Yarım muz (ezilmiş)
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1,5 çay bardağı un


Hazırlanması:

  • Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpın. 
  • Çatalla ezdiğiniz muzu ekleyip tekrar çırpın. 
  • İçerisine sıvıyağ ve sütü ilave edip çok az çırpın. 
  • Kakao, un ve kabartma tozunu ayrı bir yerde iyice karıştırıp eleyerek sıvı karışımın içerisine ilave edin. 
  • Tahta bir kaşık ya da spatula yardımıyla yavaş yavaş malzemelerin birbirine karışmasını sağlayın. 
  • Kahve fincanlarınızı ya da ısıya dayanıklı başka bir kabınızı yarısına kadar kek hamuru ile doldurun.
  •  Kalıpları tencereye yerleştirip kalıpların yarısına gelecek kadar su ile doldurun. 
  • Ocağı açıp suyun kaynamasını bekleyin. 
  • Su kaynamaya başlayınca havlu sardığınız kapağı kapatın ve ocağı kısın.15 dakika bu şekilde kısık ateşte pişirin. Sürenin sonunda ocağı kapatın. 
  • Tencerenin ağzını açmadan 15-20 dakika bekletin.
  •  Daha sonra soğuttuğunuz kekleri kalıplarından çıkarın.




Not: Ben kalıpları yağlamıyorum, kek soğuduktan sonra çok rahat bir şekilde dağılmadan çıkıyor.


2 yorum:

  1. Canım nerelerdesin hiç görüşemiyoruz , ne güzel tarifler eklemişsin maşallah..sevgilerimi bıraktım.

    YanıtlaSil
  2. Selam,
    Elinize sağlık. Ben kaldım tek denemeyen bunu sanırım:))))
    Ben de sayfama beklerim sizi ziyarete ve katılırsanız eğer çok sevinirim.
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats